/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gendan
Fra : bimsaBit
Vist : 433 gange
20 point
Dato : 12-03-10 23:46

Kan man gendanne dokumenter, billeder alt på sin pc når det er blivet fjernet ved at man har spildt kaffe på tastatur og pc slette alle programme plus div.
Det er vista styrresystem jeg bruge

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-03-10 00:26

Ja det kan man godt. der findes programmer der kan skaffe data fra beskadigt harddiske. Du kan også prøve og tilslutte harddisken en anden computer som en eksterm harddisk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-10 01:01

Det må du forklare lidt bedre der er intet der bliver slettet ved at du hælder kaffe ud over tastaturet.
Du sletter heller ikke noget ved at hælde kaffe ind i computeren, men du har måske kortsluttet noget så computeren er ubrugelig, harddisken som alle dine filer er gemt på har måske slet ikke taget skade og vil kunne bruges i en tør computer.
Forsøg at sætte harddisken til en anden computer som webnoob foreslår, først da kan du se om det bliver nødvendig med recovery programmer eller specialister til at redde dine filer, mit gæt er at der intet er sket med harddisken og du kan kopiere alle dine filer over på en ny (eller en anden) computer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-03-10 16:38

Jeg går ud fra at det er en bærbar comp.
Ja man kan tage harddisken ud og læse den på en anden computer med ekstern USB harddisk holder/ledning.