/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Sandberg N300 opsætning
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 639 gange
50 point
Dato : 12-03-10 20:08

Jeg har en Sandberg N300 router, der hidtil har kørt med kabel. Nu har jeg købt et trådløst Sandberg N300 USB-adapter. Men jeg kan ikke få adgang til internettet. Jeg har installeret det medfølgende program og ville helst have WPS/WIFI til at virke. Men jeg kan ikke få adgang ved at klikke på PBC på router og adapter. Den siger, at der ikke er nogen AP tilgængelig. Jeg har ikke adgang til at klikke på knappen PIN. Er der nogen der har erfaring med at sætte den model op?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-03-10 20:29

Har du en trådløs router som sender et signal du kan fange?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 12-03-10 20:42

Der kommer et SSID frem under WPS, men der fra kan jeg ikke få yderligere forbindelse. Trådløs forbindelse og WPS er aktiveret på routeren.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-03-10 20:43

webnoob hans router ER en trådløs router,endda en tremasters!
Prøv at hente denne PDF file fra sandberg, hiyc
http://www.sandberg.dk/support/download.aspx?id=563&file=manual/130-80Nordic manual1-72-071027.pdf

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-03-10 20:47

Tilsyneladende bliv linket klippet over af KANDU-ikke.
Så kopier hele linket op i din browser. - Den danske tekst starter på side 16.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-03-10 21:11

JA det er det sørme også

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 12-03-10 21:17

Routeren er indstillet efter vejledningen. Men ingen WIFI forbindelse. PBC står og kører. Afbryder så med en meddelelse om, at der ikke kunne laves forbindelse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-03-10 21:37

Reset din router, og start helt fra bunden af, så kan det være at det villykkedes.
Hvis du har sat sikkerhed, så kan det være det som spærre for nytilkommende MAC-adresser på nettet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-03-10 16:32

og vent med sikkerhed indtil du har hul igennem. Det driller bare til at begynde med. Når du har skabt forbindelse kan du kryptere, skjule SSID og evt macfiltrering alt efter hvor paranoid du er (undskyld udtrykker )

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-10 17:55

Ja en router kan drille en del. Det gør min nye også. Den gamle blev ustabil efter 8 års drift 24-7-365, hvor den begyndte at logge af med hyppige mellemrum.
Nu skal jeg så have indstillet den nye, og dem som køre med fast IP skal lige vænne sig til at gatwayen er en anden.