/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mikrofon virker ikke
Fra : ThorSS
Vist : 2799 gange
20 point
Dato : 12-03-10 16:23

Hej

Jeg sad og snakkede med en over Skype da mikrofonen på mit headset pludselig stoppede med at fungere. Jeg har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om for at rette fejlen - udskiftet mikrofonen med en anden, opdateret driverne og set efter, at den hverken er mutet eller skruet ned. Det virker imidlertid stadigvæk ikke. Lyden går fint igennem mine høretelefoner, men 'out-put' linjen virker ikke. Jeg kan høre, men ikke blive hørt, og det er virkelig irriterende :( Er der nogen, der har en idé om, hvad fejlen kan være? (Jeg har Windows 7)

Mvh
Thor

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-03-10 16:34

Tjek evt. om ikke der ved en fejl måske er kommet til slå microfon indgangen fra i kontrolpanelet. Ellers vil jeg lige prøve en systemgendannelse til før problemet opstod. Så kommer det sikkert til at virke igen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-03-10 16:40

jeg har nøjagtigt samme problem på min bærbare, så jeg lytter lige lidt med her.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-03-10 16:41

og det er ikke mit headset det er galt med. den fungerer fint på min stationære pc.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-10 16:43

Køb et Sandberg USB headset ............. virker lige ud af posen. Ca. 200 kr hos computercity.
Jeg har testet det i Vista men ikke afprøvet i win7 endnu.
Dejlig lyd og man kan hviske og snakke almindeligt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-03-10 16:45

Tja hvis software er rigtigt indstillet, og headset virker, så er stikket, ledningen ( internt i computeren) eller lydkorttet defekt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-03-10 16:50

Højreklik på højtaler nede i meddelelses område, vælg lydingange, find din mic, klik og aktiver

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-03-10 16:54

Kender godt problemet.
Når jeg skal på skype, og kan høre at der er hul igennem mikrofonen, så kalder jeg op. Det bevirker af en eller anden grund at mikrofonen lukker, og at jeg skalslå den til (fjerne fluebenet) i lydmixeren, den hvor der kan indstilles for alle kanaler.
Det må jeg gøre hver gang jeg skal på skype. Jeg kan ikke få den til at lade være, så nu henter jeg først mixeren frem, så jeg kan aktivere den der.
Det er godt nok ret så irriterende, men da jeg ved den gør det hver gang, så tager jeg forbehold for dens unoder.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-03-10 16:55

Det hedder så Optagelsesenheder, kan du ikke se din mic,
prøv at højreklikke i vinduet, vælg vis Deaktiverede enheder og Vis afbrudte enheder

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-03-10 16:57

Sidste nye Skype ver fra den 10/3
http://filehippo.com/download_skype/

Kommentar
Fra : ThorSS

Dato : 12-03-10 17:33

Tak for de mange svar :) Det er dog ikke lykkedes mig at få det til at virke. Jeg mener ikke det er Skype, den er gal med, da mikrofonen generelt ikke virker (heller ikke i Sound Recorder). Den skulle også meget gerne være slået til og skruet op, og når jeg optager kan jeg se, at der ikke er noget svingninger i lyden. Den optager dog en monoton, elektronisk støj, hvilket også bliver indikeret på lydlinjen, og hvilket jeg også kan ane lidt af i selve høretelefonerne. Jeg har også tænkt, at det som sagt godt kan være lydkortet, den er gal med, men det virker bare mærkeligt at det pludseligt skulle have holdt med at fungere på det punkt. Jeg tænkte, at jeg måske vil købe usb headsættet, som Eyvind snakker om, da det vel ikke skal sættes i mikrofonstikket? :) Men endnu en gang tak.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-03-10 17:53

Når du nu har fundet ud af at den slet ikke virker er det da bare at købe en ny

Kommentar
Fra : ThorSS

Dato : 12-03-10 18:20

Det er ikke mikrofonen, den er gal med, da jeg har prøvet to forskellige mikrofoner med samme resultat, men snarere lydkortet. Jeg ved selvfølgelig ikke om den er gal med lydkortet, men efter som alt andet lader til at være indstillet korrekt, er der kun lydkortet tilbage. Når jeg vil skifte mikrofonen til en med USB, er det fordi den vel kan bruges med USB stik, og ikke det stik, som de to andre mikrofoner har været sat i.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-03-10 18:50

Den med USB virker selvstændigt, der er indbygget lydkortdriver i.

Har du prøvet at gå i Enhedshåndtering og så fjerne driver til lydkort?

Prøv det og genstart så maskinen, så geninstallerer den driverne til lydkort

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-10 19:32

Her er mit nye vidunder.
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=125-61
(Jeg gav også 199 hos Computercity)

Nu afprøvet i win 7

http://peecee.dk/upload/view/231573

Sku lidt ned for lyden er lidt høj.

Afprøvet med Skype testcall.

Kommentar
Fra : ThorSS

Dato : 12-03-10 19:42

Hey Klaudi, ja jeg har lige prøvet det igen, det virker desværre ikke :( samme problem som før. Jeg tror at jeg køber det Sandberg headset, det lyder godt og let at have at gøre med ;) Alligevel mange tak for alle svarende, men det virker indtil videre som et problem, der ikke rigtig kan løses.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-03-10 19:49

Ja det lyder som nemmeste løsning med USB headset, det da bare mystisk at lydkort lige pludsligt opgir' mic indgang, men alt kan jo gå i udu'

Kommentar
Fra : ThorSS

Dato : 12-03-10 20:00

Ja, det skete også imens jeg snakkede over Skype, og uden jeg rørte ved indstillingerne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-10 20:20

Husk at stikke microfon stikket helt i bund.
Jeg har nemlig også kæmpet med den microfon, indtil jeg gav op og købte dette USB headset.

Kommentar
Fra : Klaudi