/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
vilde kaniner undergraver terasse
Fra : polle1002
Vist : 3927 gange
35 point
Dato : 12-03-10 11:06

Hvordan kommer man af med vilde kaniner i haven. Gennem flere år har vi være plaget af disse, de graver huller i haven, og jeg er bange for at de også vil lave gange under huset. Et godt råd til hvordan jeg kan få dem fjernet fra haven ønskes.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-10 11:11

Du kan ikke bare komme af med vilde kaniner

Du kan kun undgå at de kommer ind under terrassen ved at opsætte hønsenet - der skal også lægges noget på jorden, så de ikke kan grave sig vej - og ikke engang det er jeg sikker på er nok, for de kan grave lange lange tunler, men det hjælpe en del

Vi havde hønsenet rundt om det stykke af haven hvor mine kaniner går, og også på jorden for at de ikke skal grave sig ud, men hvis de virkelig vil ud, så kan de jo bare grave før nettet på jorden

Man ser ikke nettet på jorden, for græsset vokser henover

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 12-03-10 12:40

Foruden det Nordsted skriver, kan man prøve at lægge naftalinkugler i hullerne. Det holder kaninerne på afstand, da de kan ikke lide lugten.
- de kan købes i Matas.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-10 13:11

Når jeg læser rundt omkring på nettet, står der at Nafatalin ikke sælges længere??

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-03-10 13:45

Det er kræftfremkalende så derfor

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 12-03-10 14:03

Citat
Når jeg læser rundt omkring på nettet, står der at Nafatalin ikke sælges længere??

Har selv tjekket nu og det ser ud til at du har ganske ret...

Tidligere generationer smed dem både i pisserenden og ved deres tøj (mølkugler) overdøvede så lugten med lavendler

Gad vide om de er giftige eller der bare ikke har været nok salg i det - om folk foretrækker wunderbaun???

Måske kan man købe nogen naftalinkugler ved en skadedyrebekæmper?

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 12-03-10 14:09

Citat
Det er kræftfremkalende så derfor

Nå ej så skal man nok ikke satse på det.......

Hmm måske wunderbaun virker ?

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 12-03-10 14:14

sorry der er vist gået fredag i den - det var kun for sjov !!!

Vilde kaniner kan være et rigtigt stort problem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-10 14:16

Hvis kaninerne virkelig vil ind, så tror jeg ikke der er nogle duftstoffer der kan stoppe dem, og sådan en wunderbaum, ka' da flyttes af en kanin

For nogle år siden fik jeg en uha oplevelse, min ene kanin havde gravet ca 1,5 m ind under terrassen, det havde jeg ikke opdaget, før jeg røg i hullet.. så kom der også net der

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-03-10 16:43

du skal bruge en mårfælde og et salathoved. så kommer du af med dem. smid salaten ind i fælden og vent til der sidder en kanin derinde. så er det bare at aflive bæstet eller køre den langt væk.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-10 17:24

Ti hi, mine kaniner gider da ikke spise salat... næ prøv med noget persille/knækbrød/tørret brød/frisk rødkål så kan det være de hopper på det

Kommentar
Fra : kissanO1

Dato : 12-03-10 19:37

Skyd dem og så spis dem(smager rigtigt godt)
Mvh.
Kissan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-03-10 22:35

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 12-03-10 22:48

Citat
Skyd dem og så spis dem(smager rigtigt godt)

Kaninragout smager rigtig godt - fint hvidt lækkert kød a la kyllingekød (MUMS)

Kommentar
Fra : kissanO1

Dato : 14-03-10 23:30

Men det er da rigtigt,min svigerdatter lavede kylling en aften(troede jeg)
Smagte rigtigt godt forresten med salat til.
Det var en Kanin fik jeg at vide,
Men sådan er der så meget