/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Konverter DWG tegning til JPG.
Fra : pakube
Vist : 872 gange
50 point
Dato : 11-03-10 21:24

Hejsa alle i søde mennesker.

Hvordan konverterer man tegninger fra et DWG format til et JPG? Jeg vil gerne kunne markere hvilken del af tegningen jeg vil have konverteret, og hvilket størrelses forhold..

Hilsen Sir Pakú - pakube.dk - Kunst der ikke er klodset.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-03-10 21:51

Det letteste er at printe direkte til JPG, f.eks via dette http://sourceforge.net/projects/imageprinter/

Så skal du bare lave udskrifter diretke i Autocad.

vh Ben

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 11-03-10 22:16

Du kan rent faktisk printe direkte til jpg formatet indenfra AutoCAD (forudsat at du har en relativ ny version af AutoCAD) - det kræver ikke andre addins.

Når du vælger udskriv, skal du bare vælge en jpg printerdriver.
Dernæst vælger du at udskrive et vindue

Mvh
Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : pakube

Dato : 11-03-10 22:49

Det er ZWCad 2008I jeg tegner i.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 11-03-10 23:23

Ja det gør selvfølgelig en forskel...
Jeg tror det letteste er at lave en Alt-Print Screen - og paste det over i MSPaint - og klippe til der.

/CADmageren

Kommentar
Fra : o1pedersen

Dato : 23-03-10 19:56

Hej!

Jeg er også selv i gang med autoCAD hvor jeg da har haft nogle tegninger jeg gerne ville vise frem, med samme problem :) Der har jeg så valgt at tage den dovne måde, trykke på knappen "Prt Scr" Lige over Ins som er over Delete. Så går du ind i Paint, og indsætter billeder og klipper det til du skal bruge :)