/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvilken bil skal jeg vælge? passat/octav
Fra : permaler
Vist : 551 gange
200 point
Dato : 11-03-10 20:39

jeg står og skal ud og handle bil.
har pt en skoda octavia tdi 90hk. fra 2004
men nu er jeg ude efter en stc. car
har kigget på både en passat og en octavia
hvad skal man vælge?
og hvilken motor? 1,9 (105hk) 2.0 (140hk)
kan jo se både fordele og ulemper i begge
dejligt med flere hk. men jo osse rart at køre længere på litteren.
er der forskel på holdbarheden af dem og drift omkostningerne?

nogen der har erfaringer med dette???

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 11-03-10 21:00

Køb hvad du vil, bare du tænker "grønt". Det vil fremtiden takke dig for.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-03-10 21:26

Skal du trække campingvogn? - så går du efter 140hk.
Men Passat står højere for mig, end Skodaèn.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 12-03-10 19:09

Det kan kun du selv besvare. Prøv, at starte med en lang prøvetur i dem begge. Hvilken af dem, der bedst opfylder dine kriterier, kan vi kun gætte på. Personligt ville jeg gå efter Passat, men det er alene ud fra erfaringer med vw. Skoda kender jeg ikke, men ved selvfølgelig godt, at de "deler" mange stumper.

Kommentar
Fra : permaler

Dato : 12-03-10 20:16

nu kan man jo ikke med en lang prøvetur finde ud af hvordan det ser ud med vedligeholdelses priserne på de enkelte og om de skulle ha nogle svage steder, håber der måske er nogen der kender noget til det...

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 13-03-10 14:00

2,0 kan være et dyrt bekendtskab, bla. Turbo, topstykke

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 30-03-10 23:44

Du skal vælge PASSAT, det er den ægte vare, og den kan du nemt få penge for igen, den dag du vil sælge den, de holder prisen.
Tænk dig godt om, inden du vælger DIESEL, jeg ved godt at det der med diesel er lidt af en mode sag, men det koster, du skal ha' et ret stort kørselsbehov før det kan svare sig at køre diesel, jeg er gudske lov lige kommet af med min Sharan, når man kører på diesel, så er det afgift på afgift, og hele tiden penge ud af lommen.
Så køb PASSAT, og vælg den motorstørrelse der passer til dit behov, skal du slæbe rundt med en campingvogn mange dage om året, så er det jo rart med en stor motor, men er det kun på ferieturen 1 gang om året, og så lidt småtterier, så kan du nemt klare dig med en ca. 115 hk.
Her i huset har der de sidste mange år stået en Passat, det gør der også nu, en BLUEMOTION med en 1400 cc ( du så rigtigt 1400 cc ) men den har 122 HK.

Hej