/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Trådløs Router
Fra : Nooben
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 09-03-10 23:30

Jeg har en 20MB forbindelse gennem yousee, som der på det seneste har været en del brok med! Det er hastigheden den er gal med, ved gentagende test af den internetforbindelsen måles download hastighed til de lovede 20 MB, så you see levere det de skal.
Jeg har så en trådløs router (netgear) stående ved siden af com ,ca 30 cm fra den, og når jeg køre gennem den, er det der går brok i den.
Nu måles min hastighed til 8Mb (upload hastigheden er ved begge test uændret 2 MB)
Jeg er klar over jeg taber noget hastighed ved at køre trådløst, men jeg havde da aldrig forstillet mig der skulle være tale om over 50%! Kan det være rigtigt?
Routeren er en "54 mps wireless router wgr16 v6 TDC" fra Netgear.
Hvad er gør jeg her? Er vi ude i en defekt/dårlig trådløs router? Det skal siges jeg har testet forskellige kabler og lige lidt hjælper det.
På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-03-10 00:10

Der findes et hav af forskellige trådløse standarder, de hedder alle noget med 802.11
Ikke alle disse standarder er i stand til at køre 20 MBit/s, er du sikker på at din computer er i stand til at køre en trådløs standard der giver 20 MBit/s?
Hvad er det for en computer?

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 10-03-10 00:17

Hvis du har krypteret trådløst netværk, kan det godt passe.
Har selv yousee og det trådløse køre 12 mb/s med WPA

Prøv evt. at bruge WEP 64 bit kryptering og se om det ikke hjælper. Dit netværk er så bare ikke så sikkert mere

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 10-03-10 00:37

Ok- fedt med de hurtige svar.
min com er:
Hp
model9052.sc
processor: inet(R) Core(TM) Duo CPU E6550 @ 2.33GHz 2.33 GHz
RAM 3GB
32-bit system (vista)

Jeg har selv krypteret netværket og det kan selvfølgelig være en mulighed at "nedgradere" men kan det være rigtigt jeg bliver nød til det?
Og igen, det er sjældent jeg bruger Kandu, men det er fandme fedt så hurtig folk er til at hjælpe og skrive det i et sprog, som er til at følge for os som ikke lige er så skrappe til det IT halløj. Hvis bare der var flere forumer som det.
Hopper i kassen, men kommer på igen i morgen, så bare fyr løs med evt løsnings forslag!
på forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-03-10 00:50

Din computer burde kunne køre op til 54 MBit/s, hvis ellers den er sat rigtigt op, det kræver at den bruger 802.11g og ikke 802.11b.

Men da det er en stationær, var det måske lettere at bruge et kabel?

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 10-03-10 01:14

Fandt lige dette ( http://www.dslreports.com/forum/remark,9407854 )

Oversat i google:
Faktisk, når du bruger WEP eller WPA, overhead er mere baseret på, hvad CPU'en er i kortet eller AP.

Med lidt forskning på dit kort eller AP, kan du finde ud af, hvad CPU'en er på dit kort eller AP.

Hvor hurtig er det? Hvor langsom er det? ( "I forhold til andre")

Når kryptering er tilføjet, CPU er i dine kort og AP's bliver flaskehalsen i bps.

Dette kan bevises ved at deaktivere nogen form for kryptering og afprøvning satser, og derefter gør det muligt for kryptering og afprøvning satser.

Det bliver umuligt derefter, på grund af forskellene i disse CPU'er til at foretage en generel erklæring om, at eksempelvis WEP eller WPA vil medføre en hastighed tab på X%, fordi det kan være mindre eller større afhængigt af hastigheden af processorer, der er involveret i den givne øjeblik ved hjælp af disse algoritmer.

Fordi de er i begge ender af ligningen, er de begge virkning resultatet. Værre er et AP, der har en langsom CPU, nu ligegyldigt hvad CPU's the interface cards have, at AP CPU er oversvømmet med kryptering / dekryptering overhead og forsinker ALLE ned som grænseflader til det via en trådløs enhed er vært.

Andre faste udgifter kan naturligvis tilskrives pakke retransmission, på grund af Modtagerfølsomhed og fremsendes signalstyrke, og støj, men i forhold til ovenstående, i de fleste tilfælde, er det CPU's, der gør den største bid af tabt Båndbredde / Time, når du bruger kryptering.

Du kan lægge 40 fods parabolantenner i begge ender og CPU'er i dit interface kort og AP's er de eneste konstanter du ikke kan ændre, selv firmware og HACKED TX-styrke pletter kan ikke ændre det, kun en Lodde Jern kan

Bundlinje, skal mere fokus lægges på, hvor hurtigt CPU'er i AP's og Interface kort, fordi som krypteringsalgoritme's forandring, og vi ved, de vil, hvor meget båndbredde / Time ønsker du at give op, når du implementerer dem?

Som anført af VincentFox, nogle af de nyere AP's og kort brug hurtigere CPU's. Det er interessant, at ingen af det navn, mærke fremstiller liste SPEED af deres processorer i deres forbrugerrettigheder specs.

De kan sige, at de bruger en ARM-processor, og du kan finde ud af, hvilke modeller der løber, hvor hurtigt, men de aldrig post RAW Mhz per sekund numre processor indeni.

Køber, pas på, fordi der i nogle tilfælde er der, hvor de fremstiller nærige, og desværre, det er det eneste, den gennemsnitlige person kan ikke ændre.

Mvh
CiViC