/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Konvertering af odf video format
Fra : clausbee
Vist : 687 gange
31 point
Dato : 09-03-10 23:07

Hej,
Jeg har hentet en film hos Play Now i odf-format. Den kan åbenbart kun ses på min telefon. Og jeg har ikke kunnet finde noget software på intetnettet som kan afspille den på min PC eller konvertere formatet.
Er der hjælp at hente?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-03-10 23:32

Tror at du tager fejl med at det er en video-format

http://da.wikipedia.org/wiki/OpenDocument

Hvis du kan se den på mobilen, mon ikke at det er en 3gp-fil så

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-10 23:38

Der er noget du har misforstået odf er ikke et filmformat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-10 01:02

Som allerede nævnt....

.odf hører til OpenOffice og har INTET med film at gøre.....

Kommentar
Fra : clausbee

Dato : 16-03-10 18:21

Tak for jeres svar.
Men desværre bliver jeg ikke meget klogere. Det er som sagt en fil jeg har hentet på http://www.playnow-arena.com/playnow5-web/index#ts=1268759548875;view=home_section. Til højre på siden er der et link til 60 gratis film. Her er også en forklaring på hvordan jeg efter download overfører filen til min telefon. Jeg hentede filmen Sidste Chance Harvey og filens navn er SidsteChanceHarvey_dk_aino.odf.
Prøv selv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-10 20:02

Det ser ud som om du har ret, har du overført filmen til telefonen som der bliver forklaret at du skal?
Sæt telefon og computer sammen med usb kabel, åben Computer (denne computer) åben det drev som er din telefons hukommelse kort, den vist under Enheder til flytbare medier, åbne mappen Videoer.
Åben igen Computer eller Denne computer og åbne nu den mappe du har den downloadede film i, træk filmen fra computer mappen og over i telefon mappen, efter overførsel afbrydes med Sikker fjernelse af hardware og du afspiller filmen på telefonen, når du forsøger så bliver du bedt om at hente en licens, licensen skal hentes med telefonen og filmen skal nu kunne afspilles.
Du kan ikke afspille filmen på computeren, den skal låses om med en licens på telefonen, min SonyEricsson er ikke blandt de 3 telefoner som kan bruges til tjenesten, så jeg kan ikke afprøve om filmen kommer til at hedde noget andet når du med telefonen henter licens.

Siden med film er her: http://www.playnow-arena.com/movies/ du kan skifte til dansk ved at klikke på pilen Ændern øverst jeg forstår ikke et kvæk af det tyske i dit link

Kommentar
Fra : clausbee

Dato : 16-03-10 22:01

Tak o.v.n.
Jeg har overført filmen til mobilen og har ingen problemer med at se den.
Jeg havde blot håbet at jeg kunne konvertere den til et format jeg kunne bruge på min PC.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-10 22:26

Filmen kræver åbenbart en licens og jeg kan ikke hjælpe dig fordi min telefon ikke kan bruges, hvilken format er filmen i når du har hentet licensen? Du skal sandsynligvis have et program som kan fjerne beskyttelsen af filmen hvis du vil se den på computeren