/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
fra hardisk til Pc
Fra : peteralf
Vist : 496 gange
60 point
Dato : 09-03-10 12:31

Jeg har en Philips ekstern hardisk med DVD/CD brænder.
Hvordan tilslutter jeg disse enheder.
Og kan man optage/flytte video-optagelser fra den ene enhed til den anden
Evt. hvad udstyr skal jeg bruge?
V.H. Pa

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-03-10 12:42

Det afhænger helt af din phillipsmodel

På de simpleste er mannød til at brænde en (genskrivelig) dvd,

Den importerer man så i sit videoredigeringsprogram på computeren og danner en fil ud af det,.

Det kan også lagres i dvd format på computeren harddisk, men fylder så mere.

Kommentar
Fra : sboc

Dato : 09-03-10 12:52

Statistik
Spørgsmål
- Ubesvarede    6
- Besvarede    17
- Annullerede    76
- Slettede    0
Ialt    99

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-10 13:17

Citat
Jeg har en Philips ekstern hardisk med DVD/CD brænder.

Hvad er dog det for en gang vrøvl at skrive

Mon ikke det er en kasse (læs DVD-optager) der INDEHOLDER begge dele - eller har Philips opfundet noget nyt

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 09-03-10 15:24

læs brugsanvisningen

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 09-03-10 16:32

ærlig talt....jeg troede ikke at man kun blev nedtalt her i KanDu.
Jeg vil gøre opmærksom på at jeg er kun amatør og som måske mangler den store viden og indsigt
på det tekniske vedr. PC ...Hardiske..... Videomaskiner o.s.v. ....og jeg håbede da også på at jeg ville få lidt hjælpsomme svar og ikke nedtalte svar.
Men det kan jo være at jeg måske skal prøve andre steder hvis de findes på nettet. ????
Så hermed en undskyldning for mine dumme spørgsmål.
venlig hilsen
PA

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 09-03-10 16:58

Hej Elvis' næsten tvillingebror.

Du skal nok godkende svar og ikke annullere det. Det er der nogen, som går vildt højt op i.

Jeg går ud fra, at din eksterne HD kan tilsluttes pc'en ved hjælp af et USB-kabel eller måske Bluetooth. Det med DVD-delen kan jeg ikke sige noget om, da jeg aldrig har set sådan en kombi-dims.

Nåmen, tilbage til at flytte optagelser, det være sig musik eller film: du kan markere den fil, du vil flytte, vælge Kopier (endelig ikke Flyt) og sætte filen i på den ønskede placering. Når du har klaret det der skal klares, og du er tilfreds med resultatet, kan du slette den originale fil. Indtil da er det klogt at beholde den som backup, hvis nu noget skulle gå galt undervejs.

Hvis det DVD-brænder fungerer som alm, brænder, bør du vel også kunne brænde direkte, uden flytning. Så sætter du bare en skive i, åbner dit brænderprogram og følger sædvanlig procedure.

Kommentar
Fra : JRST

Dato : 09-03-10 17:42

Der er nok ikke tale om en ekstern harddisk, men nærmere en kombineret harddiskoptager og DVD-brænder?

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 09-03-10 18:04

peteralf -

Hvis du, som JRST tror, har en alm. standalone DVDoptager og ikke en [B]ekstern [/B]harddisk, kan du muligvis ikke tilslutte den til din pc. Jeg har sådan en under TV-et og har lige checket bagsiden af den - jeg kan ikke finde nogen stik til pc tilslutning. Om det kan fikses på en eller anden måde - det skal jeg lade være usagt.