/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Overlapning
Fra : Fynboerne
Vist : 737 gange
100 point
Dato : 09-03-10 09:11

Jeg skal have lavet en plance, hvor billederne gerne må lægge lidt ind over hinanden. Hvad program kan jeg bruge til det?
Jeg har prøvet med Microsoft Office Picture Manager, men der kan jeg ikke få dem til at overlappe hinanden.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 09-03-10 09:31

Det kan photoshop som stadig er det bedste og mest avanceret billedbehandlingsprogram.
Det er ikke noget du bare gør på 5 minutter. Du kan bruge mange foto hvor det ene går ind i det andet o.s.v.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-03-10 09:34

Det her lille program er meget fint til den slags

http://www.shapecollage.com/

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 09-03-10 10:00
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-10 10:04
Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 09-03-10 11:45

Tak for svaret Klaudi.
Nu kan jeg rigtig lege med billederne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-10 12:58

Velbekommen

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 09-03-10 13:14

ØV, jeg har været for hurtig til at slutte dette emne.
Det var alligevel ikke et program jeg kunne arbejde med.
Det der HUGO-BØRGE skriver om, der hedder "photoshop" Hvor finder jeg det henne?
Er der ellers andre muligheder?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-10 13:28

Og hvorfor kan du så ikke arbejde med det?

Du kan da lægge billeder ind og overlappe, vende og dreje, ændre farve, lægge maske på om kanten, sætte en ramme på, + en masse andet

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-03-10 16:41

Photoshop køber du i en computerbutik. Det er D Y R T !!! -men godt (det bedste)

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 09-03-10 22:12

Så må jeg prøve at lege noget mere med det program som du, klaudi har foreslået og se, hvad jeg kan finde ud af.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-10 22:16
Kommentar
Fra : alexborg

Dato : 14-04-10 23:27

Lav en søgning på "gimp" som er et gratis open source program.. Nogen vil måske sige det er mere avanceret men du skal såmænd bare lære at arbejde med "layers" eller lag på dansk.

Det foregår ved at du opretter et dokument og så eller kopiere og indsætter (Copy and paste) billeder som du så ellers kan flytte rundt med som du lyster.. Du kan gå på youtube og søge efter tutorials men der er da også forums som du kan spørge i.

Ok ok.... Det kan måske være lidt svært men hvis du ellers har en smule flair sku du nok finde ud af det.. Ellers kan du selvfølgelig bruge Works og så ellers bare formatere billederne så de ikke er forankrede til en tekstlinie.. Hvis du heller ikke har word er der en gratis open source Word processor ved navn Openoffice.. God fornøjelse ^^