/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Total kopi af harddisk
Fra : EiHaBr
Vist : 1348 gange
200 point
Dato : 08-03-10 12:21

Jeg har 2 maskiner og ønsker at kopiere min harddiske til den anden, så jeg har en ekstra i tilfælde af nedbrud, kan jeg så bare tilslutte den og gå igang.
Hvilken program skal man bruge til sådan en operation så man har alt både programmer og indstillinge med det hele.
Findes der gratisprogrammer der kan klare det uden jeg skal ud at købe.
Har nogen et godt forslag.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-03-10 12:27

Med Norton Ghost kan du klone HD'er, har brugt det mange gange, men Ghost er ikke gratis

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-10 12:29

Hirens Boot cd har en masse værktøjer, der er ghost os på

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-10 12:30
Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-03-10 12:35

Hej Klaudi
Har du nogen erfaring med Hirens Boot programmet,

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-10 12:36

Jeg er ved at lave backup med det nu

der er jo os Driveimage xml
http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-10 13:52

Og jeg er netop nu ved at gøre klar til backup af partitionen C: og lægge den på andet drev.
Jeg bruger Acronis som ligger på Hirens boot CD ( der ligger Ghost også)

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 08-03-10 15:58

Tak for den information, det vil jeg da lige prøve!

mvh ol

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 09-03-10 22:28

Macrium Reflect Free Edition
http://www.it-artikler.dk/2009/07/26/fuld-backup-af-din-harddisk/

Virker udemærket, brugt tit, men Acronis er det bedste men koster også.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-10 09:25

Hvo'n er det gået, fik du klaret det

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 21-03-10 21:37

Hej tak for jeres svar.
Nej jeg er ikke kommet videre, jeg har fundet ud af jeg skal have fat i en større ekstra Harddiske, for at få udbytte af det.
Og jeg er ikke særlig tryk ved programmerne der ikke er i danske tekster, så jeg må have en til at hjælpe med det tror jeg nok.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-10 11:37

Med både Ghost og Acronis programmerne fylder den sammenpakkede kopi af partitionen ca. det ½

Acronis vil nok være det nemmeste at bruge,

Men først skal du hente og brænde denne CD.

Hent og gem denne på skrivebordet:

http://www.hirensbootcd.net/download.html

Rul lidt ned og vælg denne udgave "9.8" : http://peecee.dk/upload/view/233181/full

Og klik så på "direct http mirror" og vælg gem > gem på skrivebord.

Når du har gjort det snakker vi om at brænde den.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-10 11:52

Hvorfor 9.8 når den nye er 10.2 ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-10 12:04

Øh - fordi jeg beds kan lide den udgave .............. uden popup om ulovlig kopi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-10 12:26

nåe, ok.. det eneste der kommer er den besked om at man ikke må bruge det hvis man ikke har en gyldig licens, det er da ikke så galt...

You have just selected an unlicensed commercial software.
Do not use this unless you have a valid license for this software.

Der klikker man jo ok, for det har man jo

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-10 12:38

Har du Hiren's på USB pind kan du bare fjerne denne besked,
i HBCD mappen er der en fil Warn.bat åbn med notepad og indsæt
goto end lige efter @echo off

Ser så så'n ud

@echo off
goto end

......
:end