/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
autostol
Fra : FrejaFlop
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 07-03-10 22:23

Hej - jeg er farmor og vil gerne sørge for at have en autostol i min bil til den lille pige som lige er blevet et år. Hvad skal jeg sikre mig angående autostol? godkendelse - mærke ?? jeg regner med at købe en brugt gennem avisen da jeg sikkert ikke skal bruge den ret mange gange - da barnebarnet som regel bliver bragt. Men jeg vil gerne være en farmor som er klar, parat.

Jeg skal vel ikke købe den som passer til 0-13 kilo - det er vel snart overstået?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-03-10 22:27

Du skal sørge for at der er ryglæn på den stol!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-03-10 22:33

http://www.falckmagasinet.dk/autostole_boks

5 punkts-sele er vist det bedste. Kig på opslagstavlerne i brugsen og stormagasinet. Der har jeg ofte set sådanne. Ellers burde gul&gratis eller dba være et godt sted at kigge.

Fornuftig ide iøvrigt.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-03-10 22:41

Det bedste du kan gøre er vel at spørge barnets forældre hvad de synes.

Jeg har selv en lille pige på 6 måneder, og jeg har så gjort det, at jeg har udstyret begge sæt bedsteforældre med en autostol, det siger jeg ikke nødvendigvis er det rigtige at gøre, men som forælder vil jeg gerne sikre mig, at min prinsesse sidder bedst muligt, og alle har jo deres egne præferencer for deres børn

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-10 00:00

Rigtig god ide at udstyre bedsteforældrene med en barnestol.

Og rigtig god ide at forsyne farmor med en stol, eller hun anskaffer den selv. Du skal ikke være bekymret for at købe en brugt. Mange forældre bruger stolen til to børn, men det bliver den bestemt ikke slidt op af. Så bare gå i gang og glæd dig til de ture du kan komme på med den lille

Farmor til to piger på 5 og 9 år

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 20-03-10 16:18

Tak for svaret granner01. Jeg har nu købt en rigtig flot velholdt autostol gennem Gul og Gratis. Jeg prøver at have tingene i orden - vi har nemlig endnu ikke fået lov at passe børnebørnene (det ene par har een på 1 år og det andet par har een på 1½ år) og vi er selvfølgelig lidt kede af at de ikke lader os passe børnene hverken hos os eller hos dem, men det mindste jeg kan gøre er at have udstyret til når "dagen oprinder". Derfor er jeg også glad for dit råd og det er også grunden til at jeg ikke har spurgt forældrene til råds sådan som en anden KANDU'er foreslag - da det virker dumt at tale med dem om "udstyr" når vi ikke passer børnene

Lad os se hvad 2010 bringer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-03-10 19:38

Jeg er så mere heldig, jeg passede ikke børnene det første år for der havde min svigerdatter barsel, men ellers har jeg passet dem når de var syge, hvis de havde lyst til en dag hos farmor eller hvis mor og far skal noget. De bor i nærheden.

Nu er der også kommet et par børnebørn mere, de er 1½ år og 1½ måned, og der er forældrene også indstillet på at vi kan have dem. De bor bare 100 km fra os, så det er sværere.

Men held og lykke med et. Du kunne jo forslå at tage børnene med i zoo en dag. De kunne aflevere et barn om morgenen og hente det når det havde fri. Du kan jo spille lidt på at du gerne vil i Zoo og selvfølgelig også gerne vil have et bar med.