/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Oplysningsseddel fra arbejdsgiver
Fra : Ekspress105
Vist : 1513 gange
100 point
Dato : 06-03-10 19:35

Skal man ikke længere have oplysningssedler fra arbejdsgiver som oplyser om løn og skat for det sidste år?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-10 19:39

NEJ - man SKAL ikke.....

Desuden står det vel hver måned på din lønseddel....

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 06-03-10 21:49

Har da fået dem automatisk hidtil... Og de var rare at ha når SKAT tilsynedeladende ikke har registeret noget fra visse firmaer...

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 07-03-10 09:33

Jeg får da de oplysninger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-10 09:41

Citat
Og de var rare at ha når SKAT tilsynedeladende ikke har registeret noget fra visse firmaer...

Det skal du da kun være glad for

Hvordan firmaet så end har båret sig ad....

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 07-03-10 13:03

Tjae men nu er et af dem LG, altså Lønmodtagerenes garantifond....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-10 14:15

Og ????

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 07-03-10 14:17

Ja hvordan undgår de at skat finder tallene? skat har elektronisk adgang... Og hvordan ka man så vide man ikke riskere at blive beskatte igen?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 07-03-10 14:53

Hvis du mener de har lavet en fejl, klager du da bare til skat....

Godkendelse af svar
Fra : Ekspress105

Dato : 01-05-10 21:58

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 01-01-11 10:36

Arbejdsgiveren skulle tidligere hvert år indberette tal til Skat OG til medarbejderen. Det skete typisk på den såkaldte 'S74'blanket. I dag kan arbejdsgiveren droppe meddelelsen til medarbejderen hvis tallene fremgår af sidste lønseddel.

http://www.eogs.dk/graphics/publikationer/Arbejdsgiverpligter/html/chapter02.htm#2E
Arbejdsgiveren skal udfylde og indsende en oplysningsseddel for hver enkelt medarbejder. Indberetningen skal finde sted senest den 20. januar i året efter indkomståret. Indberetning kan finde sted på en blanket eller via internettet. Arbejdsgiveren skal senest den 1. februar give medarbejderen kopi af de oplysninger, som indberettes til ToldSkat. Såfremt oplysningerne fremgår af lønsedlen for december måned, skal medarbejderen ikke have kopi af oplysningssedlen.

Du kan til enhver tid finde de indberettede oplysninger på http://tastselv.skat.dk