/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Klaus Jørgen sangen
Fra : hejhejdikal
Vist : 6866 gange
500 point
Dato : 06-03-10 11:08

Grethe Sønck sang Klaus Jørgen sangen. men hvem sang svarsangen til klaus jørgen og hvad hed den

Kommentar
Fra : webm

Dato : 06-03-10 11:22

Synes ikke at kende til andre end den Grethe Sønck sang i 1960

Citat
Melodi: Stig Anderson - Tekst: Claus Holm og Gustav Winckler

Lanceret af Grethe Sønck i 1960.

Hvorfor skriver du aldrig, Klaus Jørgen?

Hvorfor hører jeg aldrig fra dig?

Da du rejste af sted til Amer'ka,

sku' du sende billet hjem til mig.

Det er femten år siden, du loved' mig brev,

så nu syn's jeg det var på tide du skrev.

Mon du elsker mig stadig, Klaus Jørgen,

er det stadig det samme for dig?

Jeg går hjemme på gården og venter

på det brev du sku' sende til mig.

I Amerika der ville du starte

en forretning med leverpostej,

men da du mangled ' penge, Klaus Jørgen,

sku' du låne dem alle af mig.

Måske var jeg i tvivl, åh, men natten var skøn,

og den vise, du sang om lykken, var køn.

Mon du elsker mig stadig ...

Og du tog mine møbler og klæder

med på rejsen og vinked' farvel,

for du sa' det var bedre at spare

det besvær med at slæbe det selv.

Men nu be'r jeg dig sende min ene madras,

for i den ligger både bankbog og pas.

Mon du elsker mig stadig ...

Der går rygter på egnen, Klaus Jørgen,

om at du sku' vær' set her omkring.

Al den snak har jeg hørt femten år nu,

det betyder nok slet ingenting.

Hvis jeg bare forstod, hvorfor brev'ne til dig

i Amerika kommer tilbage til mig?

Mon du elsker mig stadig ...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-10 11:36

Hvis der ikke kommer en kandu'er forbi der kan hjælpe, så kan du også efterlyse den her

http://www.danskesange.dk/viewhelp79.asp?section=6&searchlevel=&kategori=&order=&sstring=&ss1=&ss2=&ss3=&z=1

Jeg synes også du skulle prøve at spørge på biblioteket

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-03-10 11:41

Hejsa.

Det var en svensker der hed Stig....se her.
http://www.gravsted.dk/person.php?navn=stikkananderson

Kommentar
Fra : webm

Dato : 06-03-10 11:47

Citat
Det var en svensker der hed Stig....se her.

Ja, det er ham der har skrevet sangen! Intet nyt i det!

Citat
Melodi: Stig Anderson - Tekst: Claus Holm og Gustav Winckler

Lanceret af Grethe Sønck i 1960.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-10 11:52

Du kan skrive til biblioteksvagten her

http://www.biblioteksvagten.dk/sporg.asp?bibid=29

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-03-10 11:54

Citat
Du kan skrive til biblioteksvagten her

Hvorfor dog det
Svaret er jo givet i mit link

Kommentar
Fra : netop

Dato : 06-03-10 12:01

Citat
Svaret er jo givet i mit link

Hvad har du svaret på som ikke allerede forlængst er besvaret piaskov?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 12:03

"men hvem sang svarsangen til klaus jørgen og hvad hed den"

Hvis hejhejdikal med dette mener "originalen" så er det jo rigtigt det piaskov er kommet med!

Kommentar
Fra : webm

Dato : 06-03-10 12:09

Citat
Hvis hejhejdikal med dette mener "originalen" så er det jo rigtigt det piaskov er kommet med!

Ja, netop som der står skrevet allerede i min allerførste kommentar:

Citat
Melodi: Stig Anderson - Tekst: Claus Holm og Gustav Winckler

Lanceret af Grethe Sønck i 1960.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-10 12:09

Jeg ved godt der kom en svarsang til Hans Jørgen, og jeg har også hørt den for mange år siden, men jeg kan ikke huske hvem der sang.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 12:11

Ja for den da, det står der squ da os, det første man bliver blind på er ski øjnene

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 12:12

Havde travlt med at"forsøge " at synge den

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-10 12:12
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 12:15

VÅGN op granner, læs tråd, det har jeg nemlig lige gjort

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-10 12:16

Den er sunget af en mand. Som svar på om han stadig elsker hende. Og hvorfor han ikke kom. Og jeg mener det er samme melodi.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 06-03-10 12:19

Citat
Den er sunget af en mand. Som svar på om han stadig elsker hende. Og hvorfor han ikke kom. Og jeg mener det er samme melodi.

Det lyder absolut som et kvalificeret gæt...!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 12:23

Syng med Klaudi og alle i andre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-10 12:34

Granner01... kl 11.36 kom jeg også med det link

Men det er stadig et godt alternativ til at spørge, ligeledes biblioteksvagten

Jeg kan også godt huske hans svarsang til Grethe, men kan sgutte finde den, men hvem ville også tro på hans søforklaringer til en meget forelsket Grethe, så den er vel mere eller mindre gået i glemmebogen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-10 12:35

Hej Nordsted
Der sov jeg, undskyld. Men jeg render frem og tilbage til computeren. Jeg gør rent.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-10 12:42

Granner01... iih hvor vi kan, jeg pudser vinduer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-10 12:56

Du er heldig, jeg afkalker badeværelse. Fliser.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 13:44

Og jeg sidder tilbage lænet ved computeren og lader jer kvinder arbejde
man skal nemlig aldrig gøre noget i dag som man måske kan få en anden til i morgen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-10 14:54

o.v.n mon ikke du skal opgive den tankegang, er der ikke noget med at i er sneet inde??

Hejhejdikal... dette er ikke hvad du søger, syntes bare du skulle se, at der er lavet en parodi

SøgeresultaterDiskografi
Det er mig der har ordnet Klaus Jørgen (Stig Andersson, Peter Mynte, Claus Holm) (Indspillet af Gy Holdorf). Det kommer ingen andre ved (C'est bien jolie ...
www.gustavwinckler.dk/melodiclaus.htm - Cached - Lignende

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-03-10 15:32

Citat
Og jeg sidder tilbage lænet ved computeren og lader jer kvinder arbejde

DOVNE HUND

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-10 16:08

Hej Pia er du også i gang med rengøringen.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 06-03-10 17:45

Ja, tænk det var en ørehænger i 60',og det sagde noget dengang, da vi kun havde det samme,at tale om, og så med 1 tvkanal det var til,at overse nul strees

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-03-10 19:54

Hej granner.
Citat
Hej Pia er du også i gang med rengøringen.

Ja mere eller mindre...vasker tøj og bager småkager laver mad og nåå ja så støvsuger jeg også.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-10 20:20

Det er al den

Vi bliver helt kulrede når den kommer. Så kan man se skidtet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-10 20:57

Så må det godt være en lille bitte smugle overskyet i morgen

Hov det er jo ikke en smalsnak tråd, så jeg smutter ud igen og undskylder mange gange

Kommentar
Fra : Newmale

Dato : 17-05-10 22:37

man kunne også skrive og spørge mylius i eldorado, hvis nogen kender svaret, er det jo nok ham eldorado@dr.dk