/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
har en aprilia rally problemer med acc.
Fra : ralled
Vist : 472 gange
40 point
Dato : 05-03-10 14:52

jeg har lige købt en aprilia rally og lavet på den sammen med min far. vi har skiftet dysen i kaburatoren, til en større, så den ikke går ned i fart når man giver bundgas, det fik vi fikset, men vi skruede en hel del på luftskruen og tomgangsskruen for at instille den. og det undre mig at den accelere bedst når den er kold, der er mange flere omdrejninger når man giver bund, når den er kold, men når man har kørt den helt op på de halvtreds (skiven er pillet) og stopper igen, så er den langsomere i acceleration. indtil man lader den stå og blive kold så accelerere den meget bedere igen. det kan jeg ikke forstå kan nogle hjælpe mig med hvad det kan være? det kan måske være luftskruen der er indstillet forkert, for vi indstillede den mens den var kold.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-03-10 15:04

Har du allerede lavet den ulovlig!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-03-10 15:16

Hvis du har sat større dyse i og pillet skiven ud, så skal du også fjerne luftskruen helt.

Kommentar
Fra : ralled

Dato : 05-03-10 15:20

dysen er normal størrelse, den var bare for lille da jeg købte den, og skiven var pillet da jeg købte den.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-03-10 15:31

ok - hvis der ikke er skive i den, så skal du helt fjerne luftskruen.

Kommentar
Fra : ralled

Dato : 05-03-10 15:43

ved ikke helt om vi snakker om den samme skrue, det er den intillerskrue der sidder lige ved luftfilerets mundig på kaburatoren, det er den der blaner forholdne mellem luft og bensin. :)

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-03-10 15:49

Lige præcis. Det er den du skal fjerne.

Kommentar
Fra : ralled

Dato : 05-03-10 17:16

det skal man altså ikke den er jo til at indstille luftforholdene, den kommer da til at gå helt mærkeligt hvis man fjerner den, hvis den overhoved kan køre.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-03-10 01:13

Præcist!

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-03-10 11:54

ralled
du skal ikke høre på Flash 77,han kører Puck med vinterudstyr på udstødningen har han monteret konservesdåser med pølser i,han har også vendt udstødningen så den vender fremad så den kan smelte sneen. Hvis du møder ham er han nemt at kende,på bagagebægeren har han en kabeltromle til sin telefon.
Så pas på ham Flash
vvdriver

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-03-10 13:21

Hvad pokker vvdriver - hvad er der nu galt med at jeg har Danmarks absolut mest veludstyrede Puch Maxi?

Og det er jeg har fastnet telefon på den kan da til tider godt være upraktisk, men det er mig der griner når alle andre står et øde sted uden signal på deres telefoner, og jeg så kan trække min Kirk Delta telefon op af mælkekassen, og ikke skal bekymre mig om signal eller strøm på min mobiltelefon.

Og min fremadvendte udstødning har vist sig at være ydrest praktisk i denne vinter. Selv da der lå mest sne havde jeg som en af de eneste ingen problemer med at køre på min knallert. Og det at der med de kogte pølser altid er en lun snack på vejen tror jeg der er mange der misunder mig.

Mine sidste projekter på min Puch Maxi har været at få monteret fax på den, og optimeret den til at køre på oktan 100.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 07-03-10 11:42

Har du tjekket ruller i variatoren ?
Grunden til at den trækker dårligere når du bremser lidt ned også accelerer igen er normalt at ruller ikke følger med ind igen, kan afhjælpes ved køb af nye ruller. Hvis dette ikke er nok kan du prøve med et ½ gram lettere ruller..

Nogen kileremme bliver en anelse blødere og mere elastiske når de bliver varme, så vil motoren også tage lidt færre omdrejninger.