/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bluetooth....via usb "nøgle"
Fra : Pytten1510
Vist : 980 gange
100 point
Dato : 04-03-10 16:24

Hej
Jeg har købt en USB "nøgle" med bluetooth, med det formål at kunne overføre billeder fra min mobiltlf til computeren...men det går jo ikke altid som man havde håbet....
Det virker ikke....er der nogen som kan hjælpe...
Det er en motorola dongle (tror jeg den kaldes)
Jeg har en bærbar Medion Akoya, med vista

Pytten

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-03-10 16:51

Du skal installere bluetooth på din computer, så virker det. Var der ikke en lille CD med da du købte den?

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 04-03-10 16:52

Nej ingen cd....kan du så også hjælpe mig med det jeg skal hente og installere ?? Er ikke så skarp i det her teknik....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-03-10 16:55

Har du prøvet at sætte den USB til?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-03-10 16:58

Her er der en driver du nok kan bruge. Download den og se om det virker.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 04-03-10 17:00

Ja, usb'en er sat i og computeren fortæller også at der er installeret software til den....men der sker ikke en dyt....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-03-10 17:06

Hvilken mobil har du?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-03-10 17:08

Dit bluetooth program skal genkende/søge efter din mobiltelefon, og bluetooth på mobiltelefonen skal også være aktiveret.

Start dit bluetooth program, så må der være forskellige muligheder!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-10 17:10

Ind i indstillinger for din telefon og slå bluetooth til, sørg også for at telefonen er synlig, gå så ind i den software du har indstalleret til din bluetooth dongle og søg efter enheder, så bør telefonen vise sig

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 04-03-10 17:16

Problemet at computeren ikke kan finde tlf eller omvendt er ikke opstået endnu....jeg skal lige have min com til at finde den bluetooth dongle først.....og det er en LG ku990i tlf.....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-03-10 17:17

KU 990 har Bluetooth V1.2 Det er ikke sikkert at den understøtter filudveksling

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-03-10 17:23

Ok, det burde måske kunne lade sig gøre.

Prøv at aktiver Bluetooth på computeren.
Aktiver BT på telefonen
Sluk telefonen
Tænd telefonen
Lad computeren søge efter enheder

Findes der medfølgende software til telefonen og er den installert på computeren, så kan det være der findes en "conection guide" i den software

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 04-03-10 17:55

hmmm, næste problem....nu vil tlf have en kode til computeren.....hvor finder man sådan en ??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-03-10 18:03

Når du søger vil der alt efter hvilken metode du benytter, komme en kode frem på skærmen som så skal indtastes på den anden enhed.

Hemmeligheden ligger i at læse hvad der står inden man klikker på"næste" eller "ok"

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 04-03-10 18:05

Ih tak.....skal jeg så starte forfra ?

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-10 18:05

Jeps

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 04-03-10 18:11

sur røv...men jeg må jo bare på den igen.....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-03-10 06:55

Der er driverproblemer til bluetooth generelt, der er mange der ikke får det til at virke - jeg er en af dem, jeg har prøvet alt, så jeg bruger et kabel - det virker hver gang!

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 09-03-10 20:16

Tak for svaret Kortoververden.