/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Akkumaskine til ben
Fra : PrivateDK
Vist : 773 gange
50 point
Dato : 03-03-10 18:08

Er der nogen der har erfaring med hvor billig en akku bore/ skruemaskine man kan bruge til at køre ben op og ned på en campingvogn. Jeg tænker bl.a. batteri kapacitet og trækstyrke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 18:18

Opgiv det

Det kan den slet ikke trække bare der er det mindste modstand/rust/skidt....

Kommentar
Fra : Beezer

Dato : 03-03-10 18:45

Det kan man godt, også med en billig maskine. Jeg har brugt en maskine til 100 kr. Støttebenene er jo som navnet siger til at støtte vognen med og ikke til at hæve vognen med. Så havde de jo heddet donkraftben .
Mvh
Beezer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-03-10 18:47

Hej med dig.
Citat
Opgiv det

Hvorfor dog det refi
Vi bruger da en til det.
Kan ikke huske navnet på den.
Manden købte en med 2 batterier til og det fungerer altså bare.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 19:01

Citat
og det fungerer altså bare.

Jeg betvivler ikke det er muligt men der er forskel på ben....

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 03-03-10 20:32
Kommentar
Fra : prosat

Dato : 03-03-10 21:10

Hejsa.

Jeg bruger selv en skruemask. min erfaring er efter flere års brug, undlad at købe de billigste de holder ikke strøm ret længe af gangen.

Sidste forår købte jeg en HITACHI 14,4 volt Li- ion batt. hos Harald Nyborg på tilbud incl. 2 batt.
der kan køre støtteben ned og op og løber ikke tom for strøm langsomt, den bevare samme trækkraft indtil det skal oplades igen, opladnings tid er ca. 30min.

Brugte den hele sidste år både her og turen sydover, en fordel mere er at hvis du har arbejde udover at bruge den camping har du en rigtig god mask.

Kan se at de er faldet ydermere i pris, så mit råde vil være køb en af en lidt bedre kvalitet og du har skruemask i mange år.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 50 point
Dato : 03-03-10 21:15

Manden siger den fra Harald Nyborg. Med den begrundelse at den er på 18 W

Kommentar
Fra : Sailor

Dato : 03-03-10 22:06

Jeg har i 8 år brugt en billig 18 volts fra Aldi og det har virket fortræffeligt. JEg har flere gange hentet den i CV når den jeg har i værkstedet er gået tør for strøm og efter at have ligget en hel vinter i CV har den gjort arbejdet færdigt for mig.

Af de 2 du henviser til ville jeg vælge den på 18 volt fra Harald Nyborg.
Held og lykke med det fra Sailor

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-03-10 23:37

Det er da vist ved at være toppen af dovenskab

Man skal da vist til at overveje om man også orker at åbne en dåseøl, hvis man ikke gider at bruge håndsvinget.

Min kone har da ingen problemer med at bruge håndsvinget

God camping sæson

MVH

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-10 23:37

Jeg ville snuppe den på 18 volt ...............der er mest kraft i.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-03-10 23:40

Citat
Min kone har da ingen problemer med at bruge håndsvinget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-10 23:46

Jammen hvis du både har kone og håndsving....................så er det jo spild af penge hos H.N

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 04-03-10 00:11

Jeg vil klart anbefale denne:
http://www.dewalt.dk/powertools/productdetails/catno/DW053K2H/
Har den selv og den er nyttig til mangeformål.

Evt denne:
http://www.dewalt.dk/powertools/productdetails/catno/DC832KL/
Koster lidt mere, men har Li-ion batterier, de taber ikke strøm, selvom de ligger et år uden at blive brugt.

Og batterier der har lagt i en campingvogn i frostvejr.. HVIS de stadig virker, så er de ikke ret gode mere
Batterier SKAL opbevares frostfrit, uanset mærke, det gælder både NiCD, NiMH, Li-ion m.v.

Hold dig langt væk fra de billige, batterierne dør hurtigere og der er absolut mindre trækkraft i de billige maskiner.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-03-10 06:44

Jeg har brugt aku-boremaskune i mange år, til netop det formål. Støttebenene skal naturligvis være smurt, så går det som en leg. Når benene er nede, skal du bruge "håndsvinget" når du sætter vognen i vat! De som ovenfor ikke mener det er en brugbar løsning, har aldrig selv brugt metoden eller også har de prøvet - med rustne spindler!

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 04-03-10 11:11

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-03-10 11:15

Det var da så lidt...god camping til dig.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 04-03-10 18:23

Har prøvet med smurte spindler der gik let
Jeg nævner bare den bedste løsning..
Og billigt el-værktøj er lige til at brække sig over