/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
forhandler forsvundet
Fra : botage
Vist : 1667 gange
500 point
Dato : 03-03-10 14:51

hej
jeg har indleveret min mc til en forhandler til vinteropbevaring og manden er ikke at træffe, reagerer ikke på mail eller telefon.
jeg har ikke papier på at den er indleveret men vidner, og han har også lavet et aftalt service eftersyn.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-03-10 14:59

Du hænger på den. Du er af med din MC.
Når du kender hans adresse kan du via kommunen finde ud af hvor han er flyttet hen.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 15:27

Citat
manden er ikke at træffe, reagerer ikke på mail eller telefon.

Du ved vel hvor han bor ?????

Det står IKKE skrevet nogen steder i loven at man skal reagere på mail og telefon

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-03-10 15:48

Citat
jeg har indleveret min mc til en forhandler til vinteropbevaring

Har ikke hørt noget så dumt.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 03-03-10 15:49

Sørg lige for - hvis du får denne her gang - at få kvittering på den næste gang du indleverer den til en anden.

Hvis han går konkurs, så indgår din MC i konkursboet

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-03-10 15:59

- kom med navn og adresse...

Kommentar
Fra : edison

Dato : 03-03-10 16:46

du må hen til adressen. og se om der er noget der mere, hvis ikke, politi anmeld ham med det samme. og sigt ham for tyveri, og lempfeldig omgang med andres egendom.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 03-03-10 16:50

du har vel en registrerings attest på maskinen.
er butikken lukket.

Kommentar
Fra : botage

Dato : 03-03-10 17:05

ja, der er mc,er på adressen.
jeg har selvfølgelig registreringsattest og regning samt kasko på mc, om det er dumt, ja, jeg har handlet med ham en del år og skulle selvfølgelig have en kvitering, men har dog et vidne.
http://www.lcracing.dk/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-10 17:11

Meld den stjålet, for du har vel gemt stelnummer / registreringsnummer.
Er pladerne også lagt op i forsikringsselskabet..............så spørg om de har pladerne.
Ellers hør på motorkontoret, om den er omregistreret eller bare registreret.
For han fik vel ikke cyklens papirer ved vinteropbevaringen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 17:11

Åbningstider:

mandag-fredag 9-17

lørdag 10-13

Er der da lukket

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-03-10 17:15

Citat
ja, der er mc,er på adressen

Jamen du må¨da kunne se om butikken er lukket?

Måske han holder ferie.
Hvor længe har du forsøgt at få fat på manden

Kommentar
Fra : edison

Dato : 03-03-10 17:21

har du været forbi her og kikke. du kan måske fange ham her.
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7420.0

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 17:22
Kommentar
Fra : botage

Dato : 03-03-10 17:22

jeg var der fredag og der var der lukket, men der stod mcer og var værktøj osv. det er ca. 14 dage jeg har prøvet at få fat i dem, mc sæsonen starter jo 1 marts og alm. service ville vel være at fortælle folk at der er ferielukket, han har ingen papirer på mcen, dem har jeg.
jeg har ringet til rønnede idag og der var tlfen optaget, men blev ikke taget da røret var lagt på,
jeg har søgt på mobil nr 28712906 og det er ikke asbjørn jørgensens nr, selv om det står på hans visitkort og jeg har talt med ham mange gange på det nummer, der er svarer på, men ingen reaktion.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 03-03-10 17:28

jeg er sku lidt bekymret. den der skrot butik, og din historie. meld ham til politiet straks.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-03-10 17:28

LC. Racing Motorcykler I/S
v/Lars Blume Christoffersen & Asbjørn Kim Egholm Jørgensen

- det er sgu da rockernavne, ik'?

- jeg bli'r hjemme!!!

- botage, køb dig et klippekort...

Kommentar
Fra : botage

Dato : 03-03-10 17:29

manden er ophørt og han må da kunne drages til ansvar for ikke at have afleveret min mc?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 17:34

Citat
og han må da kunne drages til ansvar for ikke at have afleveret min mc?

Selvfølgelig - bare læg sag an.....

Indtil videre har han jo IKKE lavet noget ulovligt

Kommentar
Fra : edison

Dato : 03-03-10 17:41

fandt en fyr på facebook med det navn.Lars Blume Christoffersen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-03-10 17:41

Citat
jeg har søgt på mobil nr 28712906 og det er ikke asbjørn jørgensens nr

Det kan altså være det ikke er opdateret på krak, de gule sider o.s.v. for i annoncer på salgssider er det oplyst som deres nummer

Forhandler
LC Racing
Nygårdsvej 1-5
4700 Næstved

Men du kan jo tjekke om din MC er sat til salg...

http://123mc.dk/find/dealerView.php?dealer_id=83

Kommentar
Fra : edison

Dato : 03-03-10 17:50

Da han også sælger brugte reservedele som ophugger, er den måske forsvundet der, og stellet hugget op. men sæt politiet og forsikringselskabet på ham. DEN LUGTER....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 17:54

Citat
politiet og forsikringselskabet

De har INTET med sagen at gøre ------------ Endnu

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 03-03-10 18:04

Han kan jo ikke sælge noget hvis han ikke kan kontaktes.

Kommentar
Fra : botage

Dato : 03-03-10 18:19

der må jo være en der bestyrer boet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 18:22

Citat
der må jo være en der bestyrer boet

Hvilket bo ??????

Han har da bare lukket firmaet - han er jo ikke konkurs...

Du kommer ikke videre før du får snakket med ham - så du må ud på jernhesten og finde ham....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-03-10 18:32

Det Centrale Virksomhedsregister ... ophørsdato 31.12.09

http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=30025849

Kommentar
Fra : botage

Dato : 03-03-10 18:46

nej, men det må være muligt at finde hans privat adresse?
han kan ikke sælge en mc jeg har indregistrerings attest på, men selvfølgelig er der sikkert mange der gerne vil have en snak med ham pt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 19:05

Vi kan IKKE løse problemet....

Du må finde på en måde at komme i kontakt med ham....

Derefter kan så en evt. anmeldelse komme på tale....

Så tag det nu roligt til du finder ham - der er måske slet ikke noget problem

Kommentar
Fra : botage

Dato : 03-03-10 19:11

ja, men naturligt at pulsen stiger lidt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 19:21

Det koster jo ikke at kigge på adressen...

http://person.eniro.dk/query?what=wp&search_word=Lars%20Blume%20Christoffersen&geo_area=&referrer=all

Men kom ikke for tæt på

Kommentar
Fra : botage

Dato : 03-03-10 19:27

adresserne kender jeg , men det er ikke privatadresser, manden har to virksomheder.
så vi besøger ham, tæt på

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-03-10 19:39

Citat
men det må være muligt at finde hans privat adresse

Citat
men det er ikke privatadresser

Jo, på den ene er den i Rønnede

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 500 point
Dato : 03-03-10 19:41

Jeg har lige sendt dig en Pb med Asbjørns privatadresse

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 03-03-10 20:30

Jeg ville nok lige spørge en advokat hvordan jeg bør angribe sagen.

Kommentar
Fra : botage

Dato : 03-03-10 21:17

tak

Kommentar
Fra : botage

Dato : 04-03-10 12:55

jeg har besøgt manden idag på firma adressen i Rønnede og hvem af de to der har gjort hvad skal jeg lade være usagt, men søndag henter jeg min mc,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-10 13:07

Der kan du bare se hvad jeg sagde....

Ingen grund til at slukke en ild der slet ikke er startet

Tillykke med "gevinsten"

Kommentar
Fra : botage

Dato : 04-03-10 13:44

jeg ved ikke om der var en brand, det vil jeg nu mene og han har også undskyldt den manglende kommunikation, hvis du intet hører fra en forhandler der opbevarer din cykel selv om du har prøvet alt i 14 dage , slapper du så bare af? jeg gør ikke, det er ikke god forretningsskik.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-10 14:13

Korrekt - men det er heller ikke hver dag man lukker et firma - og kører videre alligevel

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 04-03-10 14:43

Puha en lettelse.
Godt at høre du fik den igen.

Kommentar
Fra : botage

Dato : 05-03-10 14:21

manden har opløst sit interesse selskab og har startet et andet firma og det er vel lovligt, men derfor skal han jo overholde sine forpligtigelser alligevel og det gjorde han så også, men jeg måtte jo lave en del benarbejde selv, før der var kontakt.
jeg lukker spørgsmålet. er det muligt at dele point da det er lidt vanskeligt at vælge et svar.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-10 15:47

Hovedsagen er "sagen" blev opklaret og gik iorden

Og nej - du kan ikke dele noget - du må udvælge EEN af kommentarerne og acceptere den....

Godkendelse af svar
Fra : botage

Dato : 05-03-10 16:41

Tak for svaret dova.