/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
DONGs grådighed
Fra : hendes
Vist : 603 gange
17 point
Dato : 03-03-10 10:10

Jeg modtager regninger fra Dong, hvor afgifterne er det tredobbelte af selve el'en. Er dette mon lovligt ? Vi er overgået til fjernvarme, netop for at spare på el'en. Er det svindel eller 'skjult' skat ?
Jeg har skiftet til nyt elselskb, hvor kun el'en bliver opkrævet, alligevel får vi herudover regninger på det tredobbelste beløb fra Dong. Man kan åbenbart ikke slippe ud af Dongs grådige opkrævninger ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-03-10 10:31

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 2
- Slettede 0
Ialt 3

Hvad havde du tænkt dig ??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-03-10 10:31

Nogen skal jo betale, når DONG skal have råd til deres kampagner sammen med DANFOSS

http://borsen.dk/investor/nyhed/177459/

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 03-03-10 10:51

Her kan du se Dong's gebyrer og bidrag:
http://www.dongenergy.dk/privat/Kundeservice/elkunde/Pages/Gebyrerogbidrag.aspx

Mange af disse beløb skal du fortsat betale, selvom du får leveret fra anden el-leverandør.

Det drejer sig primært om følgende:
Citat
Transport af el og offentlige forpligtelser
Transport af el dækker udgifter til drift og vedligeholdelse af forsyningsnettet, så det hele tiden fungerer effektivt og stabilt.
Offentlige forpligtelser dækker betaling for en række ydelser, som alle brugere skal betale til. Det gælder blandt andet udgifter til udvikling og udbredelse af miljøvenlig energi.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-03-10 11:09

Landet mangler penge til at betale for skattelettelserne, så skjult skat er populært i form af
gebyrer.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 03-03-10 11:10

Jeg vil gerne rette samme kritik at min Føtex, jeg skiftede arbejde så jeg kunne slippe for det der AM-bidrag, som De tog en masse penge for, men selv om det nu er mange år siden jeg stoppe der betaler jeg det stadig.

Er der en måde jeg kan få Føtex til at stoppe med denne sindssyge indkrævning af penge????

Jeg har forresten oprettet en hadegruppe imod Føtex på Facebook, kom og lad os stoppe dem sammen!!!!

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 03-03-10 19:04

Se følgende link
http://www.dongenergy.dk/privat/Kundeservice/elkunde/forstadinelregning/forstadinacontoregning/Pages/Acontoregningel3.aspx

Her er alle afgifter udspecificeret så du kan se hvad de bliver brugt til.
3 af afgifterne er afgifter til staten som DONG er pålagt og opkræve.
Og da du bor i DONG's forsyningsområde skal de opkræve dig for disse afgifter.