/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Ny internetforbindelse
Fra : klanger
Vist : 945 gange
100 point
Dato : 03-03-10 07:56

Vi er en lille forening der vil lave nogle begynderkurser til PC.

Vi har et fælleslokale hvor der er en TDC telefonforbindelse.

Nogen der har et forlsag til den bedste udbyder (læs billigste) af en fornbindelse til internet.

Vi ordner selv forbindelserne, til de ca. 8 computere der skal bruges i kursuslokalet.

Ved godt det er stort marked, men håber en har det gode bud?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 03-03-10 08:58

Jeg kan varmt anbefale "evercall" tidligere everlove, nogle herlige mennesker levere en god og billig vare.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 03-03-10 09:07

Kommentar til Nul7

Det var en bredbåndsforbindelse vi skulle bruge!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 10:02

Citat
læs billigste

Tja...
Hvis I har TDC i forvejen er det jo nok den billigste og nemmeste løsning....

Prisen kommer jo HELT AN PÅ hvad I skal bruge....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 10:04

PS....

Forbindelsen til nettet er der jo allerede - det er bare at bruge et telefonmodem

Men det er en dyr løsning...

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-10 10:16

Når alt kommer til alt, så er TDC ikke meget dyrere end andre selskaber, regnet ud på årsbasic, men til gengæld er forbindelsen vel nok den mest sikre og stabile, hvilket betyder rigtigt meget for mange mennesker.
De fleste udbydere er jo i den sidste ende afhængig af TDC's netværk, og sker der noget med netværket, så er det TDC's kunder der har 1. priotet.

Det er vel også værd at tænke over!

KURSUSLOKALET
En god router med AP, og en ekstra switch i den ene LAN port, så vil der være LAN porte nok, og trådløs til dem der vil dette.
GreyCom har en rigtig god 16 ports switch, til under 500 kr.

Husk så, at en hurtig router ikke kan køre hurtigere ud på nettet, end den forbindelse der bliver tildelt jer fra ISP.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 03-03-10 12:02

Hej klanger...

Den nemmeste og billigste løsning er bleven omtalt i forbindelse med en TDC opkobling.

Den dyre løsning..... ?????
Hvis du/i er en forening som har mange bruger i lokalområdet, kan i/du måske få en fremtidssikres forbindelse hvis du bor i Århus området. Her tænker jeg på Bolignet Århus.

http://www.bolignet-aarhus.dk/om-bolignet-aarhus/om-bolignet-aarhus/

Bolignet-Aarhus er en non-profit forening, der i dag leverer billig telefoni, hurtigt internet samt knivskarpt tv til beboere i boligforeninger og på kollegier i Århus. Bolignet-Aarhus bygger på tanken om, at jo flere, der køber ind i fællesskab, jo billigere bliver det.
På nuværende tidspunkt har de en internet forbindelse på 53/53 Mbit/, de kan tilbyde til deres kunder. Pris ca 350 - 400.kr pr. mdr.

Men det er selvfølgelige en forudsætning at du/i bor i Århus....

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 03-03-10 14:24

Det er vel bare at gå de forskellige selskaber igennem...

Mit valg havner på Fullrate... Billigt, og god kundeservice/support. De er billigst på de fleste hastigheder

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 03-03-10 15:14

Ja, - undskyld mig, det var tidligt på morgenstunden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-10 18:11

Tja - jeg har en sikker forbindelse til TDC 4/.512 og den trækker snildt 8 comp. (300 kr. md)
Dog bruges nettet kun til alm. surf / mail / skype / hente programmer og filer.
Da i har det i samme lokale, vil jeg anbefale kablet forbindelse med rigtige stik via router/switch
Dog kan der samtidig køres trådløse forbindelser.

Velkommen til 8 nye brugere på Kandu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 18:15

Citat
300 kr. md

Føj for den lede - skift selskab øjeblikkeligt

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 03-03-10 21:20

Tak for svaret severino.

Det bliver noget i den "henretning"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-10 23:08

Til gengæld Refi - kommer der en tekniker når der er fejl på linien.

Kommentar
Fra : jonasjoergensen

Dato : 06-07-10 18:41

Fullrate er okay.

Jeg vil nu også anbefale at køre med kabler, en router får nemt sved på panden med så mange brugere.