/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Paratviden øvelse
Fra : lham
Vist : 1528 gange
100 point
Dato : 02-03-10 16:47

SØGES
quiz database dansk med minimum 10.000 spørgsmål i " almen "paratviden ( øvelsesformål -ikke holdspil ) GRATIS
Har søgt på QUIZ de fleste er specialquiz eller oså er de for små eller helt useriøse

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-03-10 16:58

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 126
- Annullerede 74
- Slettede 0
Ialt 202

- du kan jo starte med de 74 du har annulleret, så mangler du kun 9926...

- fat kuglepennen!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 02-03-10 17:18

Ja det ville da være smart.

Checkede lige et par af de anullerede spørgsmål. Dem har jeg både acepteret og blevet trukket for.Så skulle de vel også være anulleret automatisk ?
Forøvrigt er anulering noget jeg overlader til KANDU (såfremt jeg ikke får et for mig anvendeligt svar på det stillede spørgsmål) som gør det efter 3 mdr max har "i " oplyst mig om !

En dejlig dag vil det være når det pointhalløj afskaffes-gud fader al den tid der bruges på det.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 02-03-10 20:33

På Den anden side er det jo egentlig falsk "reklame" hvis der accepteres et spørgsmål hvor løsningen ikke er afklaret, så drøner man spørgsmålssvarene igennem og finder .......ingen løsning.

På et andet forum som jeg bruger, har man den regel, at man selv kan rette i spørgsmålets overskrift og bare skrive LØST

Så er der ingen som behøver at tygge det hele ignnem, for at hjælpe og så til sidst finde ud af at det såmænd er løst.
Samtidig kan andre se at her måske er den løsning som de kan bruge.
Det er det danske ubuntuforum hvor der heller ikke er noget point fnidder.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 02-03-10 23:13

Citat
En dejlig dag vil det være når det pointhalløj afskaffes-gud fader al den tid der bruges på det.

Det er vel egentlig ikke points (som jeg ser det) som sådan der er interessante - det interessante er vel om der er respons på det svar der er givet under en eller anden form...

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-03-10 07:28

webm
Hvis nu der feks er15 indlæg på et spørgsmål synes jeg godt nok det er rigeligt at skulle responsere på dem alle-som regel er 20-30 % jo også totalt ude i hampen ( undskyld VAR-det er blevet bedre )

Hvorfor forsvinder accepterede spørgsmål ikke med det samme fra annulleringsliste? Hvorfor slettes ikke besvarede ikke altid af Kandu efter 3 mdr ? Hvis det nu fungerede kunne man jo bare holde sig væk fra annulerede-spørgeren mente ihvertfald ikke at få et brugbart svar.

NÅ. Det var de 10.000 almene quiz spørgsmål !!!!

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-03-10 09:27

Citat
NÅ. Det var de 10.000 almene quiz spørgsmål !!!!

Hvis det var så enkelt at finde, kunne der nok ikke sælges så mange spil af f.eks. BEZZERWIZZER eller TRIVIAL PURSUIT...

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-03-10 11:49

webm
tror de stadig ville sælge fint-det handler jo om det sjove ved at være sammen og spille "øje til øje"

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-03-10 12:24

Ja, uden tvivl - men mon der er nogen der gider sidde i flere uger/år at finde på spørgsmål og derefter blot at lægge dem ud på nettet til fri afbenyttelse?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-03-10 16:39

Ja det tror jeg når man ser hvad man risikere at "falde over" derude, men OK nedgradering -1000 spørgsmål til at starte på er ok.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 05-05-10 17:51

Tak for svaret Eyvind.
det var jo ikke noget svar på spørgsmålet-det var der ingen der kom i nærheden af,m en for slukke lyser så ingen får deres pis i kog får du point for det tankevækkende i at blade alle indlæg i et spørgsmål igennem som der er accepteret svar på bare for at "opføre sig Kandu korrekt" for så at finde ud af der ikke var noget konkret svar. Det her bliver så en af den slags!!!!!!!

Kommentar
Fra : Eyvind