/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hej smuller
Fra : malmin
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 01-03-10 21:45

Du har sikkert fundet tråden med profilernes personlige livretter.

Hvis ikke, står den under: Madlavning, og tråden hedder: Lækreste opskrifter fra MSSBJ.

Jeg vil lige kommenterer din opskrift med lam og kål.

Jeg har smagt den norske ret,(kan ikke huske hvad den hedder) med kål og lam der er lagt lagvis i en gryde, med salt og lidt vand. Det koger til retten er mør, og den smager skønt. Lam og kål passer fantastisk sammen, det er bare os danskere der kun kan lave lammekølle, eller lammekorteletter.

Jeg vil tro at din ret hvor der er tilsat fløde, smager skønt.

Jeg har ofte lavet stuvet hvidkål, og mine smagsløg er vild med pasta skruer til, så det er da en god ide, at give en form for pasta til din lækre ret. Jordskokker er en glemt knold, der smager skønt. Min bedstemor talte ofte om jordskokker, men det er først sent i livet jeg er begyndt at bruge dem - og jeg vil med glæde prøve at lave din lamme/kål/jordskokke/FLØDE-ret.

Mange hilsener malmin

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-03-10 22:00

http://www.dr.dk/dr1/spisemedprice/Programmer/Program21.htm?image=3

Citat
Jeg har smagt den norske ret,(kan ikke huske hvad den hedder) med kål og lam der er lagt lagvis i en gryde, med salt og lidt vand. Det koger til retten er mør, og den smager skønt. Lam og kål passer fantastisk sammen, det er bare os danskere der kun kan lave lammekølle, eller lammekorteletter.

Jamen den er jo her fra spise med Prise fra i mandags.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 01-03-10 22:02

Det program så jeg ikke, men jeg har familie i Norge, hvor retten spises ofte - og smager skønt.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 110 point
Dato : 01-03-10 22:08

Hej Malmin

Det var da en ordentlig smørre

Ja, jeg fandt tråden efter Frieda omtalte den. Der er store ambitioner i mange af forslagene.

Jeg har ikke lige noget idag, som jeg kan tilføje, men mit tips, kunne sagtens have været der istedet.

men tak for din hilsen og det er da dejligt at du også godt kan lide lam og kål

mvh Smuller

Godkendelse af svar
Fra : malmin

Dato : 01-03-10 22:23

Tak for svaret smuller54.

Bliv endelig ved med dine dejlige retter, og din venlige og positive måde at være på.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-03-10 22:31

Citat
Bliv endelig ved med dine dejlige retter, og din venlige og positive måde at være på.

se´fø´li ´ som altid

og selv tak