/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Samsung netværksprinter på netværk
Fra : kanlidtselv
Vist : 324 gange
15 point
Dato : 28-02-10 23:04

Hej
Jeg har problemer med printerdriveren til min samsung CLX3160 printer enten forsvinder helt elller ikke virker hver gang der har været slukket for computeren.
Det løses ved at gå ind under tilføj fjern programmer og der kan man så vælge reparer. Herefter finder programmet fint min printer på netværket og jeg kan arbejde lige indtil den computeren igen bliver slukket.
Det er det samme problem uanset hvilken XP computer der anvendes, og uanset om det er med trådløs forbindelse til router eller via kabel.
jeg har forsøgt helt at afinstallerer printerdriveren, men igen uden held.

Et andet problem der er oplevet, er at min internet browser pludselig sletter min printer, og indsætter noget jeg tror er standard printer i XP
Netværket styres af en D-link DIR635 router

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-10 23:44

Din router bør tildele den printer en fast adresse eks. 192.168. x. 100 (x er din routers eget valg)
Og så skal du installere printeren med det medfølgende program og vælge lokal printer og pege på den adresse som du har lavet med routeren..............så bør den blive der til hver gang.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-02-10 23:49

forbinder du med printernavn elle med ip?
hvis du er i tvivl kan du h.klikke på printeren og vælge egenskaber, se under porte

hvilken dnsserver bruger du på din computer
start --> kør --> cmd + enter -->ipconfig /all+ enter
kig efter dnsservere

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-03-10 12:57

det kunne tyde på at du ikke har lavet en fast IP til din printer. Det bør du gøre og så instalere den med denne ipaddresse så løber du ikke ind i DNS problemer.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-03-10 10:43

Som mange andre her, er inde på, så bør en netværksprinter køre statisk, altså med en fast lokal IP-adresse.
Du skal blot sørge for, at den ligger i den øverste ende af de adresser din rouer deler ud af. Den skulle nødig konflikte med andre maskiner som forsøger at koble sig op med samme adresse.