/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hældetud til kædeolie
Fra : lauter
Vist : 818 gange
20 point
Dato : 28-02-10 22:28

Kender I til en hældetud der kan købes i fri handel som man kan skrue på enten en 1-liters eller 4-liters dunk med kædesavolie? Er træt af at stå med sav, dunk og tragt og balancere.

Man kunne naturligvis tildanne en sådan tud med lidt rørfittings i dunkes skruelåg og en smule behændighed, men hvis sådan en tud allerede findes til rimelig penge, foretrækker jeg sådan en.

På forhånd tak
Lauter

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-03-10 00:45

Rengør en gammel plastflaske fra ketchup eller lignende.

Kom olien i den. Derfra er det nemt at sprøje lige i saven.

Kommentar
Fra : bne

Dato : 01-03-10 06:37

Du står jo sikkert allerede og balancerer med benzindunk, tragt og sav - så hvorfor ikke ønske dig en såkaldt 'Kombidunk' ?
Den koster ca 350.-, kan lukkes 100% tæt, har spildesikker hældetud til både benzin og olie - og du skal kun have én dunk med ud i skoven......

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 20 point
Dato : 01-03-10 07:20
Kommentar
Fra : lauter

Dato : 01-03-10 08:26

Alle udmærkede forslag og kombidunken har jeg såmænd haft kik på. Det jeg dog har brug for er at spare mig selv for at skulle omhælde flere gange end højst nødvendigt. Dvs skal olien over i ketchupflaske eller kombidunk, så skal jeg alligevel omhælde. Så derfor er mit ønske at finde en tud der kan passe på oliedunken sådan som den bliver købt forhandleren.

mvh
Lauter

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 01-03-10 08:52

Køb en almindeligt 5 liters bensindunk med tud til. Hæld dit kædeolie i dunken. Du skal således stadigt hælde olien om, men det skal du nok kun meget sjældent.5 liter ,et gæt ca. til 20 timers brug af saven.
vvdriver

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-03-10 09:41

På mit link er der løse tude, og det må komme an på en prøve om de passer til netop din dunk.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 02-03-10 06:28

hold en finger under tragten -fyld ½ op med fingeren regulerer du udløbshastigheden
Simpelt og kræver ingen akrobatiske øvelser

Godkendelse af svar
Fra : lauter

Dato : 02-03-10 12:43

Tak for svaret stilkene.