/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
brænding
Fra : knudleo
Vist : 413 gange
40 point
Dato : 28-02-10 16:15

Hvordan brænder man musik fra computeren over på en Philips DVD-R skive, så den også kan bruges i andre medier, f.eks. Samsung DVD afspiller/optager eller DVD drevet i bilen?

Det drejer sig om Multimedia Player i Vista.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-10 16:56

Hvis dit drev understøtter DVD-R skulle det ikke være det store problem. Men du skal nok vælge at bruge Nero i stedet. Det virker mere reelt at have med at gøre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-02-10 17:33

Inde i Media Player klikker du på knappen Brænd. I højre side åbner der sig en brændings liste. Der kan du hive de numre ind som du vil have brændt ned på skiven. Vær opmærksom på hvad for formater din afspiller kan håndtere for det er ikke sikker den vil afspille alle formater.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-10 17:35

Og din BIL understøtter næppe DVD

PS...

Du skal brænde på Cder (som musik CD - så kan din bil og stuemaskine med sikkerhed klare det)....

DVDer kan du kun brænde som mp3 - det kan stuen sikkert klare, men bilen ikke.....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-03-10 00:01

Citat
DVDer kan du kun brænde som mp3

hov hov refi, det er ikke sandt
dvd-audio er ikke et mp3 format men svarer til en alm audio cd
de fleste dvd afspillere understøtter dvd-a

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-03-10 00:16

tror ikke mediaplayer understøtter fremstilling af dvd-a

fandt dette her istedet, det virker både på win32 og linux

http://dvd-audio.sourceforge.net

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-10 09:15

Citat
de fleste dvd afspillere understøtter dvd-a

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-10 09:17

Citat
Most DVD players only recognise and playback the VIDEO_TS content

Kommentar
Fra : knudleo

Dato : 01-03-10 11:37

Kan det være brænderen på harddisken, det er galt med? Det er en HP Pavillon. 2 år gammel.

Jeg kan godt afspille den brændte DVD i computeren, men ikke andre steder.

Ligeledes kan jeg lægge billeder over på DVDen og derfra se dem på computeren, men ikke gennem DVD afspiller se dem på vores fladskærm.

Tak for alle svarene.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-10 13:48

Først MUSIK

Nu BILLEDER

Beslut dig.... Svarene her går på MUSIK

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-03-10 15:02

Prøv at læse brugsvildledningen til din DVD maskine, og andre du vil bruge til afspilning.
DVD maskiner forventer som udgangspunkt, at når den bliver fodret med en DVD, så er det en film, og hvis den får en CD, så er det billedfiler eller musik.

På nogle maskiner, kan man i menuen, ændre på det så den læser skiven. Men det er ikke sikkert at alle kan stilles i menuen. Men prøv at se efter!