/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Kan min pc klare en 30" skærm + 22"skærm
Fra : bomay
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 28-02-10 16:04

Hej.

Jeg har lige nu 2 x 22" tommer samsung skærme til min pc, som jeg bruger samtidig. Jeg vil gerne købe denne 30" skærm : http://www.samsung.com/dk/consumer/computer-peripherals/monitors/monitors-professional/LS30HUXCB/EDC/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=spec

Men kan min pc klare en 30 " skærm + en af mine 22 " skærme samtidig ? Lidt information om min pc :
Intel(R) Core (TM) 2 Quad CPU q6600 @ 2.40 GHz
NVIDIA Geforce 8600 GT

Jeg mener min pc har en digital ingang til min ene skærm og en analog indgang til den anden skærm, jeg ved ikke om det er en information i skal bruge ? hvis der er andre informationer i har brug for, så må i sige til, og sig lige hvordan man finder de informationer på min pc. Håber på et godt svar.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-10 16:52

Teoretisk JA, hvis skærmene kan klare den opløsning dit skærmkort levere, så JA!
Det har jo ikke noget med størrelsen at gøre, da det kun er billedsignalet du sender over!
Om så du kan få et godt og klart billed på en stor skærm, kan jo så komme an på en prøve, for der bliver jo ikke flere pixel til rådighed, de bliver bare lidt større!

Kommentar
Fra : bomay

Dato : 28-02-10 17:09

Jeg skal jo helst kunne bruge Opløsningen 2560 x 1600 på min 30" skærm ellers er der ikke nogle ide med at købe den. Kan jeg det ? må man kunne se ud fra min pc... ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-02-10 17:35

Det kan den sagtens, og den 30" kan også klare opløsningen 2560x1600.

Kommentar
Fra : bomay

Dato : 28-02-10 18:29

@Firjala

Kan 30" skærm bruges i en af de indgnage jeg har i min pc ? Jeg har 2 forskellige indgagnge nu nemlig. Ved ikke helt præcist hvad de indgange hedder... ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-02-10 18:41
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-02-10 18:44

Mit Geforce 8600 GT har to udgange. Og alt afhængig af ige hvad for et du har vil jeg tro det også har to. Mit kort er dette http://www.ozone3d.net/gpu/images/asus_8600gt/asus_8600gt_02.jpg

Hvorfor et er dit

Kommentar
Fra : bomay

Dato : 28-02-10 19:08

Ja mit grafik kort har også to udgange, Jeg ved ikke hvad for et grafik kort jeg har. Det eneste jeg kan finde under kontrolpanel er Geforce 8600 gt.... Men Signal Input på mine 2 x 22" skærme er DVI-D og VGA. Så jeg vil tro jeg har en DVI-D indgang og en VGA indgang på mit grafikkort ? Jeg ved ikke om den DVI-D indgang er dual link ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-10 20:18

Hvis du har to "udgange" på dit skærmkort er det sansynligvis VGA og DVI
Der findes overgangsstik til begge dele.

Alternativt kan der sikkert sidde to grafikkort - et til hver skærm. Men det skal undersøges inden du køber ekstra skærmkort.

Kommentar
Fra : bomay

Dato : 28-02-10 21:39

@Eyvind

Ja er sikker på der er en VGA og en DVI indgang. Vil du mene mit grafikkort kan trække en 30" og en 22" samtidig ? og kan jeg også bruge den optimale opløsning på 30" skærmen ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-10 00:27

Dine udgange trækker ikke skærmene men styrer dem. Selve trækket kommer fra strømforsyningen.
Jeg har kørt med toskærmssystem på min pc med netop et VGA og DVI udgang til to 19" skærme og med converterstik fra DVI til VGA da begge skærme var VGA.
Jeg mener at huske at det var et nvidia kort som styrede de skærme.

Nu kører jeg bærbar og sætter en fladskærm til den ekstra udgang.

Men om dit skærmkort kan klare opløsningen ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-03-10 19:22

Inde på dit grafikkort står der hvad det hedder. Mit hedder som sagt ASUS og er passivt kølet. Det har to stk. DVI-D udgange og kan sagtens klare 2 stk 40" fladskærme. Det var nu kun for at prøve at lege med det, for det kører jeg ikke med normalt.