/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvad er et kamerahus???
Fra : ingelein
Vist : 3642 gange
50 point
Dato : 25-02-10 00:07

Hej
Jeg overvejer at anskaffe et spejlreflexkamera
http://www.pixmania.com/dk/dk/1753646/art/olympus/e-520-zuiko-digital-ed-14.html?srcid=88&Partenaire=kelkoo_dk&CodePromo=oui
og i min søgen er jeg stødt på begrebet "Kun kamerahus".
Hvad betyder det?
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 25-02-10 00:31

Det betyder selve kameraet, uden linser/objektiver, som i nogle tilfælde kan være ret dyre i anskaffelse.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 25-02-10 00:34

Klikkede så lige på linket. Det ser ud som om du får et standarobjektiv+et zoom objektiv med i købet.
Det er en god løsning, som dækker de fleste behov.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-02-10 01:14

Kun kamerahus = Du kan ikke tage billeder før der er anskaffet objektiv at montere på kamerahuset.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-02-10 01:19

Og hold dig fra pixmania, især hvis du vil købe noget, hvor du ikke har så megen forhåndsviden.

Det er et fransk foretagende , hvor man giver pokker i almindelig returret mv.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 25-02-10 08:48

Citat
Og hold dig fra pixmania, især hvis du vil købe noget, hvor du ikke har så megen forhåndsviden.

Det er et fransk foretagende , hvor man giver pokker i almindelig returret mv.

Hel enig

Søg på nettet
Firmaet er både blevet "ristet" i DR's kontant, været i Ekstrabladet flere gange o.s.v.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-02-10 09:47

Hej Ok
Men hvor finder jeg så det samme kamera til omtrent samme pris?
Mange hilsner
Ingelein - som selvfølgelig har prøvet at finde det.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 25-02-10 10:12

Jeg syntes du skulle prøve hos den lokale fotohandler. Måske koster den lidt mere,men så får du også en bedre vejledning.Såfremt der bliver noget i vejen med den,så slipper du får at sende den til Frankrig.
Skal du senere have ekstraudstyr til den,er det også rart at kan gå til den lokale fotohandler.
For en halv år siden købte jeg nyt spejlrefleks digetalkamera (Nikon),der fulgte et gavekort med til en gratis kursus i brugen af kameraen. Samtidligt var der vedlagt to kuponner til totaleftersyn af kameraet (gratis) kuponnerne gælder til eftersyn 1.pr.år.
Det er sådanne ting, jeg lægger vægt på,så 500kr.fra eller til,er kun en gang.
En tilfreds Nikon bruger
vvdriver

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-02-10 11:48

Hej ingelin,

Prøv evt: http://www.kamerashop.dk/ - jeg har brugt dem flere gange uden nogen former for problemer. De har ikke præcist den version du søger, men har eksempelvis Olympus E-520 + 14-42 & 40-150mm til DKK 3.899 kr.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 25-02-10 15:05

Jeg har købt samme kamera her :

http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=10752&mfr=OLYMPUS

Og det har været en rigtig god oplevelse.
Efterfølgende købte jeg et objektiv ved siden af.

Men prøv at holde øje med ovenstående side, der kommer nogle gode tilbud engang imellem.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 25-02-10 16:57

Jeg kører lige min sædvanlige remse af:
Hvorfor vil du absolut have et spejlreflex, hvor du skal bruge tid på at skifte objektiver ustandselig, mens motivet flyver forbi?
Du kan få et godt kamera med 12 - 18 gange zoom i en kvalitet, hvor kun de allermest tekniksnobbede kan spore en forskel!
Jeg har et Panasonoc Lumix FZ50 som kan tres gange mere end jeg nogen sinde får brug for og du kan få nyere og billigere tilsvarende modeller nu både hos Panasonic, Sony og andre.
God shopping

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 25-02-10 17:01

Hvis du bliver itvivl om du skal vælge mellem et spejlrefleks eller et kompakt kamera, så prøv at kigge på denne side:

http://www.eksperten.dk/spm/568306

Efter at have købt spejlrefleks er jeg bestemt ikke itvivl om at jeg har gjort det rigtige køb

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 25-02-10 17:08

http://www.photoshop.dk/pl/Kamera_digitale_Olympus_41.aspx

E-520 er på vej ud, efterfølgeren er E-620

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 14-03-10 14:06

Tak for svaret dova.
Det var godt med den advarsel!!! Nu har jeg handlet til næsten det samme hos GOdigital - og der har været en super -service.
mange hilsner
Ingelein