/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
fjerne/skære skærmen af en bærebar
Fra : white usher
Vist : 646 gange
50 point
Dato : 23-02-10 19:48

Hej.

Nu hvor jeg har haft min bærebar i 3½ år nu, er hængslet i venstre side i skærmem flækket på en mærkelig måde. så hele skærmen hænger på en et par hængsel.

Det jeg tænkte på om det kunne lade sig gøre, at fjerne(ved at skære kablerne der går fra tastaturet til skærmen) skærmen fra mit bærebar. Så jeg kan sætte til et 22'' fjernsyns, så det bliver et slags stationære pc.

Kan det lade sig gøre?

Hilsen Usher

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-02-10 19:51

det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-02-10 19:52

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 3
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 8

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 23-02-10 21:29

Du skal nok være opmærksom på at antenne til netværk og bluetooth, måske er ført op i skærmen.

Men du kan jo skille den ad og demontere kablet. På de fleste er blot et stik der skal demonteres fra en konektor. Evt et fladkabel i en klemme konektor.

Vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-02-10 21:31

Hvis du gør det skal du nok rette din Bios så den hopper på den Eksterne skærm fra starten, det er lidt noget møj hvis du ikke kan se menuen på skærmen, fordi den er demonteret.

Vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-10 23:03

Sæt skærmen til at kunne køre med lukket låg.
Så skal du bare lukke låget op og starte og så lukke igen.

Ekstern skærm - tastatur - mus.......................... kan nu køre din comp.

Godkendelse af svar
Fra : white usher

Dato : 25-02-10 08:27

Tak for svaret Benjamin.Hansen.