/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Brandalarmer
Fra : bite
Vist : 1046 gange
200 point
Dato : 23-02-10 18:29

Jeg skal til at have installeret brandalarmer i huset, som skal være trådløst forbundne.
Vi bor i et 2 etagers hus og jeg vil derfor høre, om der er nogen som ved om det kan lade sig gøre med rækkevidde, og evt hvilke mærke/type jeg skal købe ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-02-10 18:33

Du skal købe dem uden ledning på!

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 210 point
Dato : 23-02-10 18:38

Hej bite.
Ja jeg greb lige knoglen og ringede til vores venner.
Han er gammel brandmand og har lige fået ordnet hele sit hus.
Jeg ved han købte nogle over nettet og fik opsnuset hvor.
Her er linket.
De er de bedste og tilmed på tilbud siger han.
http://www.boligalarmer.dk/tr%C3%83%C2%A5dl%C3%83%C2%B8s_r%C3%83%C2%B8galarm_brandalarm_pakke__8_stk_-p-142.html

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-02-10 19:04

Det vigtigste ved røgalarmer er at de fungerer rigtigt og er pålidelige i længden.
Derfor bør de være afprøvet og godkendt af en uafhængig organisation.
Herhjemme vil det sige varefakta mærket.

Det det står på hjemmesiden for den trådløse om at den
Citat
CE- og EN14604-godkendt.

er misvisende CE mærkning er ikke en godkendelse. Det er en standard heller ikke.

Den gamle brandmand burde vide bedre.

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 23-02-10 19:40

EN14604 er netop den nyeste europæiske standard for godkendelse af sådant udstyr.
Således skal godkendte alarmer netop bære denne mærkning.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-02-10 20:23

Jeg ved at firmaet JO-EL har trådløse alarmer der alle tænder og hyler hvis en bliver aktiveret.
http://www.jo-el.com/showpage.asp?PageID=1142

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-02-10 21:59

En produktstandard er noget man kan overholde. Det kan aldrig være en godkendelse.

Godkendelse er et gammeldagsord. I dag taler man næsten udelukkende om certifisering, som dog næsten dækker det samme.

Godkendelse _( eller certifikat ) er noget, som nogen udsteder vedrørende en ting (eller person) til et bestemt formål.

At sige en standard er en godkendelse er noget vrøvl, beregnet til at narre troskyldige mennesker.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-02-10 22:17

I øvrigt er brandalarm varmesensorer der sprøjter vand, hvorimod røgalarmer er enheder der aktiveres ved røg, sjovt nok ikk

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-02-10 22:21
Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-02-10 22:25

Tja, uden at jeg skal være bedre vidende eller "politi" som <mimimig> kalder det, så må jeg give
transor ret:
Citat
At sige en standard er en godkendelse er noget vrøvl, beregnet til at narre troskyldige mennesker.

at noget er en EN-standard er kun et andet udtryk for at det er BSI = British Standard .......
og det har ikke noget med en godkendelse at gøre

......... meeen dertil kommer at det alarmudstyr som omtales i piaskov´s link nok er noget af det bedste som i øjeblikket fås her i landet - så ham brandmanden har en pointe her ....
Det spørgsmålet drejer sig om er vel også at installere noget udstyr som gør, at man kan føle sig tryg i sit hjem, og her er du ikke helt på afveje hvis du investerer i det nævnte anlæg .....
held og lykke med det
Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : bite

Dato : 27-02-10 20:25

Tak for svaret piaskov. Har lige bestilt 8 stk