/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
Omlægge lån
Fra : svenliss
Vist : 1060 gange
100 point
Dato : 23-02-10 17:26

Uden at komme i detaljer, hvad er så fordelen/konsekvensen ved at omlægge fra 5% fastrentelån til flexlån lige nu?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-02-10 17:37

Det koster en masse penge at omlægge dit lån.
Du får en lavere rente og en billigere husleje pr. måned, sålænge renten ikke stiger.

Når renten stiger igen og det gør den, om måske 1-2 eller 3 år, så bliver renten større end dit nuværende 5% l¨ån og så får du en billigere huslej end du har i dag. Renten kan ikke blive på dette lave niveau de næste mange år. Jeg har lige selv omlagt mit flexlån til et fastforrentet lån. På den måde er min husleje et fast månedelig beløb de næste år, til lånet er betalt.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-10 17:40

Citat
Uden at komme i detaljer, hvad er så fordelen/konsekvensen ved at omlægge fra 5% fastrentelån til flexlån lige nu?

INGEN

med mindre det er fordi du ikke har "råd" til det fastforrentede

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 110 point
Dato : 23-02-10 17:50

Fordele: Billigere lån. Kan omlægges/opsiges når som helst.
Ulempe: Lån omlægges rentemæssigt hvert år F!, eller hvert 3. år F3 eller hvert 5. år F5 I den forbindelse kan renten stige. Hvis man har været med siden F-låns start, vil man i dag havesparet 200.000 kr. i rente pr. 1 mil! - så over en periode, har alle tjent på flekslånene!

Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 24-02-10 16:51

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-02-10 18:59

Sel tak svenliss