/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
HJELP mig med at vælge. PGO Hot 50 eller~
Fra : Alex2000
Vist : 2931 gange
60 point
Dato : 28-04-03 18:02

Hej alle der ude.
Jeg vil snart købe mig en pgo hot 50, men nogen fra min klasse siger at det er en rådden knallert, fordi at deres kammerater ikke har andet end bøvl med dem.
Så jeg ville gerne vide.
1. Er det et dårligt valg
2. Hvorfor
3. I så falg hvad skal jeg så købe
4. Jeg skal have en knallert som ikke skal tunes det helt store, men kan en pgo hot 50 holde til det.
5. Skal jeg købe en knallert som jeg synes er grim, men som er kvallitet. (en som alle har for at passe ind???)
Eller skal jeg vælge en som jeg synes ser godt ud, men som så koster fler penge og ikke kan holde til så meget tun

På forhånd TAK

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 28-04-03 18:16

Pgo Hot 50 har ikke et godt optræk så du skal ikke købe den hvis det er det du går efter. Køb en Honda Sfx, den har godt optræk, er mega pæn og der er ingen problemer med den..

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 29-04-03 14:22

Hot 50 er en god kværn hvis den ikke skal tunes... men den holder ikke til at blive tunet... sonic er et godt valg sammen med suzuki street Magic... Street Magic kan tunes rigtigt meget og holder til det... har selv haft 2 hot 50, sonic street magic, katana og køre nu rundt på en Area 51 som er den ultimative kværn... køre ca. 145-150 med det ondeste optræk!!! Hvis du vil have det vildeste tun så gå efter et komplet Malossi MHR(Malossi Hyper Racing). så kan samtlige POLINI MASKINER GODT GÅ HJEM!!!! hehe

Mvh dr_scooter

Kommentar
Fra : Alex2000

Dato : 29-04-03 22:19

tak for rådet dr_scooter

men jeg vil gerne lige vide,
kan en ho 50 overhovedet ikke holde til at blive tunet?
det eneste jeg har tænkt mig at gøre ved den er at tag skiven, fjerne blindrøret, skifte topstykket til et fra en big max og tage fjederstyr fra big max.
jeg skal ikke have det helt store og vilde tun som du beskriver, 50-60max er nok til mig, kan den ikke holde til det.
hver sød at svare for jeg er meget i tvivl om hvad for en scooter jeg skal købe, men (JEG) synes at en hot 50 er fed og den skal ikke tunes mere end beskrevet. kan den holde til det???

Please svar.

Kommentar
Fra : Alex2000

Dato : 29-04-03 22:22

(Tilføjelse til ovenstående kommentar)

er en hot 50 god (NOK) eller den helt skod til det jeg har beskrevet

Kommentar
Fra : pader

Dato : 30-04-03 15:17

jeg har selv en hot 50 der tunet den køre vildt godt (80km/t) det eneste der er med tunede hot 50 er at de ikk starter så godt... ( jeg har haft gang i min hver dag.... når den er kold så tag kick starteren men hvis varm så bare el..

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 01-05-03 15:37

Hej Jeg vil råde dig til ikke at købe sådan en da jeg har haft en selv der var kun problemer med den og der var også problemer med firmaet så jeg var heldig at få dne solgt og skiftede over til Yamaha og der er aldrig problemer med den. Jeg håber du kan bruge det. Og det er også rigtig hvad dine kammerater siger der er kun problemer med dem, jeg ved andre der har haft dem siger det også.

Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : kuizac

Dato : 01-05-03 20:34

Hej! Jeg er også lige på tersklen til at købe mig en scooter. Har efterhånden fundet ud af, at PGO Hot 50 vidst ikke rigtigt holder i længden :). Jeg er nu ret overbevist om at jeg vil købe en Yamaha. Men hvilken model burde man vælge? Jeg har kun omkring 6000 kroner til råds, og jeg ved ikke hvad der ville være det bedste køb. Jeg nynes Neos og BWS er to ret fede scootere, men er nogle gentagne problemer med de modeller? Skulle jeg vælge en HELT anden kværn? Den skal ikke tunes til mere end 70-80 km/t...

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 01-05-03 20:46

Hej
Det er heller ikke nødvendigt den kan sagtens køre 70 og min er ikke tunet, jeg har selv en yamaha neos den har jeg haft i 3 år og den har kørt 180000 km til nu jeg sørgede for at gå til service med den fast det gjorde jeg til 100000 km og nu har jeg stoppet med det og så gør vi det selv, i går ihvertfald ikke forkert med at købe sådan en nu ved jeg ikke hvor du bor kuizac men oppe omkring mig er der mulighed med en brugt, prøv at følge med i avisen der er sommetider mulighed for at finde en rimelig en til nogenlunde pris, jeg fik min som ny, håber at det var lidt hjælp til jer.
Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : DynamiC

Dato : 02-05-03 20:27

PGO er bestemt ikke noget jeg ville ofre penge på. PGO er knallertens "Lada", generelt noget lort... Derimod kan jeg 100% anbefale en Piaggio NRG, den kører kanon godt, nok derfor jeg selv har en ;)

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 08-05-03 22:18

Tja her må jeg lige blande mig lidt, det kan stort set være lige meget hvilken scooter du invistere i, da der sidder den samme miranelli motor på dem alle sammen, dog er pgo udstyret med "billig" udgaven af denne motor. Så det kan stort set være ligegyldigt hvilken en du vælger, så vælg en du syntes ser fed ud !

Det med motoren på en pgo er ikke noget du behøver at bekymre dig om med mindre du skal til at tune for alvor, hvilket også sagtens kan lade sig gøre, du skal bare søre for at skifte krumtappen da den ikke er vildt god kvalitet...

Du siger at du ikke skal tune "det helt store" hvis du mener at 60-70 kmt er nok, så kan du jo pille alle begræsningerne, og det er den jo bygget til fra fabrikken så det kan den sagtens holde til...

Min personlige mening om hot50 er knap så positive, da jeg absolut ikke kan li dens udseende. Hvis du skal have en scooter så vælg dog en Suzuki Estilete eller en Honda SFX, det er nok de fedeste scootere(udseendet) og de har en fed nok motor ! (og nej, jeg har ikke en sfx eller estilete, jeg hader nemlig generelt scootere og holder 100% på knallerter (har 5 lige nu ) )

Håber du kan bruge det til noget.....

Jon - Moped.dk

Kommentar
Fra : DynamiC

Dato : 08-05-03 23:23

Jon... For det første hedder det minarelli og desuden er det ikke på alle at der sidder minarelli motor på! f.eks. har piaggio/vespa/gilera en piaggio motor. Og Suzuki har heller ikke minarelli, de har morini motor på scooterne.

Hvis man virkelig er så ligeglad med hvilken scooter man kører på kan man ligeså godt spare de sidste kroner og købe en CPI..
Jeg ville ihvertfald hellere cykle end at køre på PGO eller CPI!

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 60 point
Dato : 09-05-03 09:12

DynamiC ->

Fx. har en af mine venner en PGO Dr. Big, den fejler da ingenting og kører 80kmt afdroslet, udover størrelsen er det faktisk en meget fed scoot...

Så når jeg siger at det kan være fuldkommen ligemeget hvilken en han køber, så mener jeg at;
alle scootere kan afdrosles så de kan kører omkring 60-80kmt hvilket er nok for de fleste. Og alle scooterene er bygget til at kører afdroslet, så de kan nemt holde til det, det er faktisk sundere for motoren end når den er begrænset, da den der ikke udnytter motoren ordentligt... Så set i det lys kan det jo være ligemeget hvilken en han vælger når han ikke har tænkt sig at tune den for alvor... Så han skal jo bare vælge den han bedst kan li udseendet på....

i øvrigt kan du jo prøve at kigge lidt på den her side, den viser rimligt tydeligt at hot50'er skam sagtens kan tunes rimligt voldsomt:

http://tjenester.dk/mopedgallery.com/pgo_hot_50__big_max.htm

Jon - Moped.dk

Kommentar
Fra : DynamiC

Dato : 09-05-03 09:54

Ja jeg er da klar over de alle kan tunes, du sagde bare før at alle motorer er ens og det er de ikke.
Selvfølgelig kan den PGO også tunes, og det undrer mig ikke at speedo'et ikke er voldsomt præcist på din vens Dr Big. For de fleste render ikke 80km/t bare ved at fjerne begrænsningerne.
Og jeg har sq hørt en del der har fortrudt de har købt en PGO.
Skal scooteren bare bruges til transport så er det vel også ligemeget hvilken man vælger.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 09-05-03 16:34

det skal lige siges at det er målt efter en bil da hans speedo viste 90 kmt.

og de fleste scootere er vel til transport ???

og det med motorene, jeg sagde at de fleste kørte rundt med den samme motor hvilket passer, jeg sagde ikke at alle motore er ens....

Kommentar
Fra : Alex2000

Dato : 10-05-03 12:29

Tak skal i have alle sammen.
Det har virkelig hjulpet mig meget.
Hvis det passer, det der med at næsten alle knallerter kører med den samme motor, så tror jeg at jeg køber mig en Yamaha BWS i stedet.
I starten valgte jeg en hot 50 fordi jeg stroede den var bedre end de andre.
Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-05-03 12:56

Jamen selv tak da !

i øvrigt, hvorfor dog en bws ?

Kommentar
Fra : DynamiC

Dato : 10-05-03 13:40

Jon prøv nu at læs det du selv skrev. "der sidder den samme miranelli motor på dem alle sammen"
Alle motorer gør vel det samme, men derfor er de ikke den samme motor vel. Nok om det..
Og bil speedoer er ikke nødvendigvis bedre end PGO'ens. Den eneste måde at måle er vel at få den på rullefelt eller med GPS..

BWS er et godt valg, den kan blive rigtig fed! Held og lykke med den..

Godkendelse af svar
Fra : Alex2000

Dato : 26-05-03 20:56

Tak for svaret Jon.

Kommentar
Fra : Laze

Dato : 16-05-04 20:08

En Hot50 kan sagtens holde til du piller begrænsningerne, men hvis du smækker stort cylinder sæt og tun udstødning på, så kører den ikke så godt, og ham der skrev den havde dårligt optræk, det passer ikke, det er bedre end det på en sfx.