/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Utæt tagpaptag
Fra : solvej2
Vist : 1201 gange
100 point
Dato : 19-02-10 19:17

-Jeg har et tagpaptag over min udestue, som er utæt. Kan jeg umiddelbart lægge et nyt tag ovenpå.
Evt. med tagplader elller ny tappap. Jeg tænker her hovedsageligt på fugtproblemer. Der er sat affugtere op i udestuen for at tørre loftet.
Hilsen solvej2

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 19-02-10 19:55

ja , du kan uden problemer brænde nyt pap på
men hold dig fra det selvklæbende gør-det-selv pap , det holder ikke i længden og en god overpap til at brænde på koster ikke ret meget mere

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 19-02-10 20:45

Du ka ikke bare skrue plader på... Det kræver en hvis hældning og lægter... Men som sagt ka du sagtens brænde nyt pap på... Men husk et lag på HELE taget, lapniger er svære at være heldige med... Og vælg en top 400/500 fra icopal, eller tilsvarende....

Kommentar
Fra : solvej2

Dato : 20-02-10 17:47

Hmm...hældningen er meget lav. Er det fordi det ikke er lovligt at skrue plader på, elller kan vandet ikke løbe ordentligt af?
Mht et nyt lag tagpap går jeg ud fra at det gamle lag tagpap skal være tørt. Så er det vel ikke lige årstiden til at gøre det på?
Som I måske kan forstå er jeg lidt under tidspres
Hilsen solvej2

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 20-02-10 18:20

du kan lave en lapning med tagtæt , det spartles på
tør området med en gasbrænder og spartel det på
når det bliver lidt bedre vejr kan du brænde et nyt lag pap på

Kommentar
Fra : solvej2

Dato : 21-02-10 06:44

-Det ku være jeg skulle lægge en presenning derop og vente på mere tørt vejr. Taget er nemlig utæt flere steder.
Hilsen solvej2

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-10 07:20

det kan også gøre det , skrab sneen af først og læg nogle fliser flere steder på presenningen , så den ikke blafre
husk at lave hul til afløb

Godkendelse af svar
Fra : solvej2

Dato : 21-02-10 16:19

Tak for svaret bredker.