/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
FJERNE IS
Fra : hawaii7
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 19-02-10 18:29

Er der nogle KANDU'er der har noget erfaring med at fjerne is?
Jeg har en varmepumpe som efterhånden er dækket af is, når den afrimer. Jeg skal have fjernet en del is og varmt vand kan ikke klare det. Det er meget tykt lag der skal fjernes.
Jeg har følgende 2 muligheder:

at købe en mejsel til min borehammer
at købe en varmepistol og smelte det.

Er der nogle der har prøvet det ene eller det andet og hvordan har det virket.

hawaii7

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-02-10 18:44

Du kunne prøve at låne konens hårtørrer.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-02-10 18:52

Kør i bakgear

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-02-10 18:54

Du kan tage varmepumpen indenfor en dags tid, så vil isen smelte af sig selv. Det hele drejer sig om at du skal have den til at stå et sted hvor der er varmere end 0 grader - så vil isen helt automatisk smelte.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-10 19:36

Den der med mejlslen er aldeles ikke en god ide Konens hårtørrer ejheller da den let brænder sammen Måske en varmepistol er en ide men pas på du ikke skader noget. Nu er det jo begyndt at være tøvejr så mon ikke det løser sig selv snart ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-10 19:40

Hvis du ligesom ku lave et halvlukket teltagtigt rum omkring den kunne du derved holde på noget af varmen fra det kogende vand/ varmepistolen Bare en ide. Den med det varme vand bruger jeg selv når fryseren skal afises i en fart.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 19-02-10 19:41

jeg fik der gode råd af dem der satte vores varmepumpe op at hvis det iser meget til derude på vingerne så skal du sætte indedelen på air condition :) for så varmer ude delen og isen smelter ,

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-02-10 15:02

Der findes faktisk alletiders råd der er ganske nemt at lave.

Ærgeligt for dig at du tidligere har oversvinet mine tråde!

Annuller spørgsmålet
Fra : hawaii7

Dato : 21-02-10 13:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Har selv prøvet begge dele og fandt ud af hvad der virkede.