/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Grotesk bøde!
Fra : crellee
Vist : 1361 gange
20 point
Dato : 18-02-10 12:01

Hej
Her i dag fik jeg en bøde på 750 kroner.
Jeg rejste med DSB og skulle 1 enkelt stop fra dybbølsbro til enghave.
Jeg var lige kommet hjem fra skiferie og havde ikke en eneste dansk krone på mig.
Jeg vil høre om jeg kan gøre noget ved det her, eller om det bare er surt. Jeg er 17 og går på gymnasiet.

-crelle

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-02-10 12:04

Jamen det er da forfærdeligt....
Du er netop ankommet i dag og har modtaget en bøde...hvornår i dag ??
Det første du gør er at oprette en profil her og spørger

Kommentar
Fra : Citronsorbet

Dato : 18-02-10 12:07

du kender vel reglerne. så det er bare ærgeligt, men til en anden gang så kan jeg fortælle dig at du kan bede en om at gå ned på stationen i den ende hvor du skal af, som så kan betale for dig.

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 18-02-10 12:10

Hvis du kan bevise at du ikke havde penge til en billet, og det i øvrigt er rigtigt at det er 1. gang du får en bøde hos DSB for samme forseelse. Så tag ind til DBS ved Hovedbanegården, hvor de har et kontor man kan henvende sig til.

Det har jeg selv gjort engang. Sad og små-blundede. Glemte at stå af på rette station.

Kontrollen kom - og jeg havde jo ikke stemplet nok zoner ...

Bøden blev annulleret.

Kommentar
Fra : crellee

Dato : 18-02-10 12:11

det var ved 10-tiden - ja vil gerne vide om der er noget jeg kan gøre.

forstår ikke helt hvad du mener, og kan alligevel ikke bruge det til noget nu, for køber normalt altid billet.

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 18-02-10 12:12

Men det er ikke sikkert de "hopper" din historie. For enhver ved jo godt at der kræves billet i et S-Tog ....

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 18-02-10 12:14

Der står vist nok også på din bøde, hvor du kan klage over bøden, gør der ikke?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-10 12:20

Citat
Jeg vil høre om jeg kan gøre noget ved det her, eller om det bare er surt.

Det er bare surt, det koster det jo når man ikke har billet, mente godt nok at det "kun" var 600

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 18-02-10 12:31

Klaudi bøden er hævet til 750.

(Men det kan vist stadig betale sig for de professionelle snydere (ikke mig) at køre uden billet, desværre)

Det har jeg hørt flere sidde og fortælle om i S-Tog at de sparede i 1000 af kroner - selv om de engang imellem fik en bøde.

http://kofod.urbanblog.dk/2008/04/18/kør-ikke-pa-røven-i-bussen/

Men det har jo ikke noget med spørgeren at gøre ...
For det er 1. gang det er sket, læser vi.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 18-02-10 12:56

Det har du squ godt af.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 18-02-10 13:28

Det er da ikke grotesk, alle ved da de ikke kan køre gratis med toget.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-02-10 13:29

Betal for den vare du modtager. Går du osse ind i en butik og tager noget med hjem uden at betale, med forklaringen at du ikke havde danske penge på dig LOOOL Idiot

Og zorto- bror lort - Du skulle have haft en dobbeltafgift. En for ikke at have gyldig rejsehjemmel og en for at være snotdum. Forøvrigt er det IKKE en bøde dit fjog, men en afgift

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-10 13:39

Du har IKKE fået nogen BØDE

Du har fået en betalingspligtig AFGIFT for ikke at overholde reglerne.... Og det er bare at betale....

DSB må IKKE udstede bøder

Iøvrigt flot at finde Kandu så hurtigt efter sådan en kedelig episode

Accepteret svar
Fra : BlackPeet

Modtaget 20 point
Dato : 18-02-10 14:40

Det kan du selv være Krummen = en bror bruno ...

Ja, man kalder det en "kontrol-afgift" men det er da en bøde ...

En elegant omskrivning af noget ubehageligt ...

Vidste du ikke det bror bruno ?

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 18-02-10 14:43

Hvordan kan du egentlig tillade dig at bære det stolte danske ravne-flag, når du ikke har forstået det, som alle mennesker i Danmark ved, Krummen ?

Godkendelse af svar
Fra : crellee

Dato : 18-02-10 14:48

Tak for svaret BlackPeet.
Du sgu meget cool i forhold til mange af de der tards der ellers er.
peace

Kommentar
Fra : refi