/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
erhverv til bolig
Fra : KennethD01
Vist : 1801 gange
50 point
Dato : 18-02-10 02:14

er der nogen der ved om man kan lave en erhvervs lejemaal om til et boligleje maal saa det er lovligt at bo der og hvordan mand goerd det.......

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-10 05:50

Det er et større spørgsmål.

mht brandsikring stilles vidt forskellige krav til natopholdsbygninger og dagopholdsbygning, som det så nydeligt kaldes.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-10 05:54

Men jo, det kan lade sig gøre. Men kræver lidt tilladelser. Og ventilation, isolering, brandsikring skal overholde kravene til natophold. BR08 med tillæg skal holdes.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-02-10 06:18

du skal have en tillaelse fra kommunen, og hvis ejendommer er registreret udelukkende som erhverv, er det måske ikke så let. men du skal begynde med at spørge på teknins forvaltning.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 18-02-10 09:01

DU SKAL TÆNKE DIG MEGET GODT OM, INDEN DU GØR DET.

FORDI DET ER MEGET LETTERE, AT FÅ LOV TIL AT LAVE ERHVERV OM TIL BOLIG,

END DET ER

SENERE AT LAVE DET TILBAGE IGEN, DET KAN NÆSTEN IKKE LADE SIG GØRE,

AT FÅ LOV TIL AT NEDLÆGGE EN BOLIG.

VENLIGST
AG112

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 18-02-10 11:38

Prøv at se i lokalplanen for området om der må være privatbolig i området eller der kun er tilladelse til erhverv. Lokalplanen befinder sig på kommunen, så du skal en tur op i Teknisk Forvaltning.

Godkendelse af svar
Fra : KennethD01

Dato : 01-03-10 22:39

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-03-10 00:05

selv tak.