/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ingen gnist ....
Fra : Pytten1510
Vist : 885 gange
100 point
Dato : 17-02-10 16:01

Hej

Jeg har en Ford Mondeo 2.0. Der kommer ikke nogen gnist til tændrøret....
Tændingsmodulet virker fint.
Kan nogen afhælpe mit problem ?

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 17-02-10 16:06

har du andre kabler at gøre godt med?

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 17-02-10 16:19

nej det har jeg ikke

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 17-02-10 16:20

er du kommet til at skifte skifte rotor/ strømfordelerdæksel og/eller tændrørskabler ?

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 17-02-10 16:21

hvis det er tændkabler har jeg prøve at skifte

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 17-02-10 16:23

nej, de sidder rigtigt og det er direkte indsprøjtning så der er ikke rotor på

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 17-02-10 16:46

indsprøjtning og tændingsrotor har ikke andet med hinanden at gøre, end at de skal arbejde i takt

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 17-02-10 17:14

nej men mangler stadige en gnist til tændrør

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-10 17:20

Citat
Der kommer ikke nogen gnist til tændrøret....

Hvordan har du konstateret det ????

Citat
Tændingsmodulet virker fint.

Hvor ved du det fra ????

Oplysningerne du giver siger jo INTET udover den ikke vil starte

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 17-02-10 17:24

men 95 % sikkerhed skulle det virke har virke hele tiden ,der er sat en anden motor i

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 17-02-10 17:26

når vi har tændrøret oppe og sætter det mod jern er der ikke nogle gnist

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-10 17:42

Citat
når vi har tændrøret oppe og sætter det mod jern er der ikke nogle gnist

Så kan det jo lige så godt være tændrøret og ikke gnisten TIL

Citat
95 % sikkerhed skulle det virke har virke hele tiden

Det er sandelig INGEN garanti

Citat
der er sat en anden motor i

Åbenbart noget der er forbundet forkert

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-10 17:44

har du udlæst fejlkoderne og hvad sagde de?

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 17-02-10 17:46

nye tændrør men kan godt være noget der er forbundet forkert men ????? lige med
at finde det da der ikke er nogle løse ender

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 17-02-10 17:52

kan ikke udskrive fejlkoder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-10 18:14

Der er jo ingen her der kan se hvordan du har samlet det hele.....

Så mon ikke du skulle sende bud efter fagmand - det kan jo være 100 forskellige ting eller blot en ledning der mangler

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-10 18:22

Har du sat stikkene på tændspolen ? Sidder stikket på sensoren ved knastakslen ? Har du sat stikket på sensoren ved svinghjulet ? Det er ret så væsentligt, da det er dem der styrer gnisten. Og nu vi er ved det: Har du taget spolen med over, eller er det den oprindelige du benytter ?
Ellers ville jeg anbefale, at du udskifter spolen som det første. Efterse derefter de nævnte punkter, og vær meget omhyggelig med, at få sat stikkene korrekt. Du har formodentlig ikke skiftet styrebox ? Hvis det er tilfældet, skal du have kodet nøglen, - ellers ingen gnist.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 17-02-10 18:46

Tak for svaret Cortina01. det var noget jeg kan bruge tak for det

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 17-02-10 23:38

Velbekomme. Håber du får bugt med fejlen.