/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Orgel reparation
Fra : EiHaBr
Vist : 1416 gange
100 point
Dato : 15-02-10 13:55

Hej.
Er der nogen harinde der har forstand på reparation af orgel.
Jeg har en gammel Viscount orgel 50 intercontinental, i teaktræ.
Desværre er den blevet sådan at lyden næsen ikke kan høres, den kan ikke skrues op i styrke, jeg ved ikke hvad der er sket. Børnebørnene har nok leget, spillet lidt for meget alene på den.
Alle knapper virker tilsyneladende den kan bare ikke skrues op.
Er det noget man selv kan lave, kan det betale sig, at få lavet noget ved den for penge, det skal kun være fordi det er en pæn møbel for prismæssig kan det nok ikke.
Er der nogen der leger med sådan noget og har forstand på dette.

Hilsen EH

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-02-10 15:18

Sikkert forstærkerdelen der er i udu

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 15-02-10 15:34

Hej

Jeg skal lige høre skratter den når du skruer op og ned for lyden

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 15-02-10 17:57

Til droslerne.
Nej den skratter ikke, men det mener jeg den gjorde i lang tid i begyndelsen.
Mener du det kan være dreje potmeteret eller hvad er det den hedder der styrer styrken måske.

Accepteret svar
Fra : finnostervig

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-10 18:39

Er det ikke normalt en fodpedal man skruer op og ned med ?

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 15-02-10 19:57

Jo da finnostervig.
Det har du da sandelig ret i der er både en fodpedal, den virker også som beskrevet meget meget svagt, jeg kan næsten ikke høre at den regulerer. Der findes også en drejeknap op under bordet, derudover er der en tænd og sluk knap oven i bordet. Jeg må prøve at se en dag om den kan skilles ad og om jeg kan se hvor fodpedalen fører hen måske styrke pointimetret der er gået i stykker.
Tak for det, det er rigtig læænge siden jeg sidst har leget med at få den til at virke, og alle knapper har børnebørnene stillet helt hen i vejret, men lige skidt er det.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 16-02-10 10:51

Spørgsmål
- Ubesvarede    2
- Besvarede    35
- Annullerede    23
- Slettede    1
Ialt    61

Jes

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 28-02-10 21:24

Tak for svaret finnostervig.
Jeg takker for svarret og har desværre ikke haft tid til at skille maskineriet ad endnu, men jeg må jo have det forsøgt engang. Den står for det meste hen som pynt i stuen indtil den virker igen eller skal ud.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 01-03-10 17:53

Velbekomme

Mvh Finn