/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Kan man fjerne undertekster?
Fra : jeanettesmor
Vist : 952 gange
500 point
Dato : 15-02-10 11:13

Jeg har konverteret en masse film fra VHS til DVD og ville gerne vide, om det er muligt at fjerne underteksterne fra nogle af filmene?

Jeg har en særdeles flot og skarp kopi af en s/h film fra 1963. Har søgt efter denne film på DVD, men den er ikke udgivet.

Grunden til at jeg gerne ville af med teksterne er, at jeg har nogle amerikanske bekendte, der er syge efter at få denne sjældne film, men for dem vil jo ikke være så spændende at se den med danske undertekster.

Vh

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-02-10 11:40

den går ikke

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 15-02-10 11:41

Du kan desværre ikke fjerne underteksterne, når du har konverteret det hele over, for så ligger det hele som EN fil

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-02-10 11:42

du kan heller ikke fjerne noget fra en vhs film

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 15-02-10 13:33

Tak for svar.

Ja, jeg havde jo nok en lumsk anelse - men hellere spørge een gang for meget end een gang for lidt - på den måde bli'r man nemlig rigtig klog

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-02-10 15:14

Du kan fjerne teksten ved at beskære filmen under konvertering,
der kommer jo så til at mangle det nederste stykke!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-02-10 15:18

Du kan evt os dække teksten med en sort bjælke, men det kræver også en konvertering

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 22-03-10 11:29

Tak for svaret Nordsted1.