/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
INDSPILNING AF CD PÅ PC
Fra : Jkaas
Vist : 944 gange
100 point
Dato : 15-02-10 08:53

Er der nogen der kan fortælle hvad der er best til at indspille orginale CDér til computeren, jeg vil gerne have så god en kvalitet som muligt,og som er så fremtids sikret som muligt, da det er et stort arbejde at indspille dem.
Hvad findes der af program ( gerne gratis og godt nemt at betjene. )
Hvad fil type er bedet.
hvad opløsning bruges.

Jeg kører Windows 7 . 64 bits
Jeg har også en Ipot men er ikke vild med programmets begransninger.

Jeg har indspillet dem en gang men de kan finde på at hakke i afspildningen. der for vil jeg gerne gøre det rigtigt denne gang. så det også kan flyttes til anden komputer sender hvis nødvendigt.

Venlig Hilsen

John Kaas

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 15-02-10 08:59

Brug windows media player, sæt den til 192k eller 128k

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 15-02-10 09:02

Jeg plejer at bruge 256 k, hvis kvaliteten skal være god.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-02-10 09:04

256k, ja hvis man har "Superman" hørelse skal det nok være der omkring,
jeg kan ikke høre forskel, så jeg bruger mest 128k

Lidt info om RIP
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/knowledgecenter/easystart/mp11guide.aspx

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-02-10 09:11
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-10 10:25

Der findes mange muligheder og ingen er bedre end andre, det som gør forskellen er du vælger det rigtige fil format at gemme i og den rigtige kvalitet, 192 kbps er den kvalitet som du køber musik i i download butikkerne og den er på højde med cd lyden.
MP3 kodning kan afspilles af alle afspillere, også din Ipod og Itunes der som standard bruger AAC kodning, du bør vælge en af de to muligkeder eller måske WAW hvis du vil spille musikken på Ipod.
Windows Media Player er udmærket til at rippe CDer, husk at indstille så musikken gemmes som MP3 og i 192 kbps kvalitet
Itunes har du sikkert også når du har Ipod, den kan også rippe CDer og gemmer som standard i AAC kodning, den kan indstilles til at gemme i MP3 og her er højeste kvalitet 192 kbps.
Det er smag og behag hvilken program du vælger til at rippe CDer, vælg den som du synes er nemmest at betjene og spørg igen hvis der er problemer med at indstille programmet

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 15-02-10 11:18

Hvis du vil have ægte CDkvalitet, skal du indspille i formatet WAV.

Det fylder ganske vist omtrent 10 gange mere end mp3, men til gengæld har du den ukomprimerede lyd.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-02-10 11:43

netop glem alt om mp3

og hvad fa..en er ipot ?

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 15-02-10 16:16

Du skal også lige huske på at levetiden på sådan en brændt cd ikke er for altid....en 5-6 år men det er som regel også rigeligt

Godkendelse af svar
Fra : Jkaas

Dato : 16-02-10 10:05

Tak for svaret Klaudi. og alle andre.

John Kaas

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-10 13:09

Velbekommen