/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
teenager på efterskole...
Fra : hellobal1
Vist : 1708 gange
50 point
Dato : 13-02-10 15:12

Hej
Jeg har en dreng der skal starte på efterskole efter sommerferien i år.. Til april har han fødselsdag og så var smart at ønske sig ting til efterskoleopholdet nu jo.... men er der nogle der har erfaring med hvad der er godt at ha med..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-10 15:59

En cykel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-10 15:59

Er der en prismax??

Ellers er et lille musikanlæg en god ting

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-02-10 16:06

Vasketøjskurve , så der er noget at slæbe hjem til mor og far.
En labtop til opgaver.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-10 16:27

Ikke en fin ny cykel som bliver "væk" henne ved stationen.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 13-02-10 16:36

Det allerbedste er en god og fornuftig opdragelse, samt et godt helbred.
mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : sejko1234

Dato : 13-02-10 19:28

Jeg går selv på efterskole nu, og min er en naturefterkskole. Det afhænger meget af hvad for en efterskole din dreng skal på. Men der nogle generelle ting, som er vigtige at have

cykel, som fungerer og er driftsikker

cykelhjelm

sovepose

bærbar

liggeunderlag

rygsæk

Jeg vil sige, jeg har brugt rigtig mange penge på frilufts tøj og kajka accessories, men nu går jeg jo også på en naturefterskole. Men få da efterskolen til at sende jer en pakkeliste, og find ud af hvad der mangler.

Hilsen sejko

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 50 point
Dato : 13-02-10 20:06

der bliver garanteret en eller anden ryst sammen tur i det fri.

Der er det nødvendigt med en sovepose og et liggeunderlag, hvis I ikke har det i forvejen.
Under opholdet
er det populært med :

en el-koger og minut nudler, noget til at lave varm kakao og the.

og internetstik til netforbindelse, gode højtalere til PC

og ellers gode løbe sko, hvis man er til det.

Regntøjet skal være i orden og som andre har nævnt en god cykel.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 13-02-10 20:41

Håndklæder med navn

Dyne- og pudebetræk, lagen

ekstra dyne og pude, da han jo også skal have et sæt derhjemme til weekender

Et tæppe

Evt føntørrer (hvis han ligesom mine drenge plejer at snuppe sin mors)

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 16-02-10 18:25

Tak for svaret smuller54.

Kommentar
Fra : tina08

Dato : 19-02-12 09:23

Det er en oplevelse for både forældre og barn med sådan et efterskole ophold !!! Har selv gode erfaringer.

Der er allerde blevet sagt mange gode ting, men her kommer vores råd:

Håndkælder i en farve, der er let at finde igen.
To sæt sengetøj, så der kan skiftes og vaskes på skolen.
dyne, hovedpude, tæppe
Cykel/cykelhjelm/refleksvest
Lille opbevaringskasse med clips, tape, kuverter, limstift, "elefant-snot", tegnestifter, tusch, frimærker - sådan nogle små praktiske ting, som man pludselig kan stå og mangle.
Lille opbevaringskasse med ekstra lager af shampoo, balsam, deo osv.