/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Problemer med isset($_COOKIE[])
Fra : kbisgaard
Vist : 299 gange
200 point
Dato : 12-02-10 12:11

Hej alle

Er ved at lave en side for en tennisklub, hvor man skal kunne sætte sine aktier til salg..
Har lavet en brugerdatabase, og den virker fint. Når man er logget ind, laver den en cookie med navnet login og med ens bruger ID som indhold. har tjekket at cookien ér sat.
har så lavet en fil som hedder check_aktie.php, som indsætter aktierne i databasen, men aktierne skal jo kun indsættes hvis cookien login er sat. Men det virker sku ikk!!
koden ser således ud:
Kode
<?php
$id = $_COOKIE['login'];
$date = date();

if (isset($_COOKIE['login'])) {
$host = "localhost";
$user = "gemt";
$password = "gemt";
$database = "gemt";

$connection = mysql_connect($host,$user,$password) or die (mysql_error());
mysql_select_db($database) or die (mysql_error());

$sql = "INSERT INTO aktier values ('', '$id', '$_POST[tlf]', '$_POST[aktie1]', '$_POST[aktie2]', '$_POST[commentary]', '$date')";

mysql_query($sql,$connection) or die (mysql_error());
echo "Din aktie er nu sat til salg!";
}

else {
   echo "Du skal være logget ind for at sætte aktier til salg!<br>";
   echo "<a href='/login/new_user.php'>Lav en ny bruger</a>eller<a href='/login/login.php'>Login</a>";
}
?>

Når jeg tester den, får jeg beskeden : Du skal være logget ind for at sætte aktier til salg!

Er der nogen som kan se fejlen?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 12-02-10 17:58

hej Bisgaard
de er ikke nemme dem du giver. Men prøv at lave et print mellen de forskellige linier så du kan se hvilken die det fejler ved.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 19-02-10 20:03

Hej igen
Er lige kommet hjem fra ferie. Derfor jeg først svarer nu.

Har fundet problemet nu, men aner simpelthen ikke hvordan jeg skal løse det?
Har prøvet at printe cookien med:
Kode
<?php
print $_COOKIE["login"];
?>

Men der sker ikke noget?
Jeg har tjekket i mine cookies at den er der, men stadig intet.

???????????

Hilsen
Bisgaard

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 19-02-10 20:17

Hej igen igen

Har siddet og rodet lidt med det, og fandt ud af, at det var fordi den fil hvorfra jeg prøvede at HENTE cookien lå i en anden mappe end den hvor jeg SATTE cookien? Anede ikke at det betød noget. Men er der ikke en måde at sætte en cookie på, så den kan bruges overalt på siden?

Hilsen
Bisgaard

Annuller spørgsmålet
Fra : kbisgaard

Dato : 20-02-10 23:25

Fandt selv læsningen, og annullerer derfor dette spørgsmål