/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
kattegrus/sand
Fra : denevigeuheldige
Vist : 738 gange
50 point
Dato : 11-02-10 16:04

Vi har 2 katte som har en ret stor løbegård på ca. 50m2. Standsandet skal her til forår skiftes ud men vi er i tvivl om hvad der kunne være bedst. Standsandet har faktisk været rigtig godt og været nem at håndtere i forbindelse med rengøring, men vi har ikke længere adgang til dette så vi skal have fundet et alternativt. Kattegrus ville være super men også blive en ret dyr affære.
Gode forslag modtages.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-02-10 16:23

IDE :

http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=150801&pno=66443&pointer=10
At købe sådan en og så en sæk sand.
Det er da bedre end ingenting til i kan komme ud og "hente" strandsand igen.

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 60 point
Dato : 11-02-10 16:49

Hvor i landet bor du?
Over grænsen er det meget billigere. Klumpende grus er det mest besparende, ved f.eks Zoo Ove i Flensburg. Her de de meget at vælge mellem.
MVH Akle

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-02-10 17:40

du kan vel nøjes med en kattebakke så du slipper for at rengøre hele arealet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-02-10 19:28

I ethvert byggemarked kan du altså købe strandsand i 25 kilos poser, det koster ikke særlig meget.

(findes i afdelingen med cement, mørtel o.s.v.)

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 11-02-10 20:10

Trimare> Jeg er ret sikker på at kattene vil gå uden om bakkene i mange tilfælde. Der er trods alt 50m2 de går på og vælger nok det første og bedste hjørne.
Akle. Vi bor ikke så langt fra grænsen, så det vil vi helt sikkert få undersøgt.

Tak for jeres gode og brugbare svar. Dem vil vi arbejde videre med.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 11-02-10 20:11

Tak for svaret akle.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-02-10 21:55

Selv tak, - har selv lige købt fire store sække i dag til mine katte.
Good Luck!
MVH Akle

Kommentar
Fra : alicest

Dato : 06-03-11 13:48

Tilbud på kattegrus i Aldi uge 10 2011.