/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Skat af min SU
Fra : runelf
Vist : 905 gange
20 point
Dato : 10-02-10 03:05

HVEM KAN HJÆLPE MIG???

Hvad skal jeg gøre?? Jeg er studerende og jeg får en SU på 5384kr og dette er min ENESTE indtægt, så jeg skal virkelig knibe ballerne sammen for at få det til at løbe rundt.
Men så fik jeg et chok, da jeg så at SKAT trak 1938kr af min SU, da jeg har en restskat fra sidste år hvor jeg var i arbejde.
Tilbage har jeg så 3446kr som jeg skal leve af hele måneden og betale husleje og mad og forsørge mine to børn hver anden weekend som jeg skal hente og bringe med tog, hvilket er rasende dyrt.
Det kan 100% ikke løbe rundt og jeg bliver jo nød til at røve en bank eller melde mig ud af studiet og overgå til kontanthjælp, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Så jeg ringede til SKAT og efter 70min lykkedes det mig at komme igennem til den rigtige medarbejder som kunne svare mig på mine spørgsmål og hendes svar var at min restskat skulle betales i år, uanset hvad min indtægt er.

Kan SKAT godt gå ind og tage næsten hele min SU, så jeg hverken kan betale husleje eller har råd til at købe mad og transport til studie osv. ??

PLEASE hjælp mig.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 10 point
Dato : 10-02-10 06:31

Ja det må og gør SKAT. De inddriver skattegæld via arbejdsgiver i mange tilfælde og din arbejdsgiver er jo staten selv. Det er ikke deres problem hvor mange pnge du har at lave for.
Du kan da bare røve en bank. Jeg har en elefanthue liggende.

hawaii7

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-02-10 06:37

Der findes også mulighed for at få et job ved siden af studierne.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-02-10 06:38

Derudover findes der også SU lån, det skal naturligvis betales tilbage, men det kan hjælpe lidt i en periode, og du kan framelde det, når det ikke længere er nødvendigt

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 10-02-10 10:41

Hvis du har to børn kan du med din lave indkomst også få boligstøtte, ekstra børnebidrag for enlige og friplads i institutionen.

Det får jeg (er på dagpenge). Det er faktisk mange penge det drejer sig om.

Godkendelse af svar
Fra : runelf

Dato : 10-02-10 13:23

Tak for svaret hawaii7.