/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Hente fra database
Fra : kbisgaard
Vist : 489 gange
200 point
Dato : 09-02-10 15:37

Hej Alle

Jeg er ved at lave en hjemmeside for en tennisklub hvor man skal kunne tilføje sine aktier hvis de skal sælges.
Men jeg kan ikke få det til at virke. Når jeg åbner siden, er den bare blank?
Her er den kode jeg har skrevet:
Kode
<?php
$host = "localhost";
$user = "brugernavn";
$password = "password";
$database = "database";
$connection = mysql_connect($host,$user,$password)or die (mysql_error());
mysql_select_db($database)or die (mysql_error());
$sql = 'SELECT * FROM aktier';
result = mysql_query($sql, $connection)or die (mysql_error());
while ($newArray = mysql_fetch_array($result)) {
   $navn = $newArray['navn'];
   $telefon = $newArray['tlf'];
   $email = $newArray['email'];
   $aktie1 = $newArray['aktie1'];
   $aktie2 = $newArray['aktie2'];
   $dato = $newArray['dato'];
$aktie_info = "Navn: $navn<br>Telefon: $telefon<br>Email: $email<br>Aktier: $aktie1,$aktie2<br>Tilføjet: $dato";
print $display_block;
print "<br>";
}
?>

Nogen som kan fortælle mig hvorfor det ikke virker? Har selvfølgelig skrevet rigtig brugernavn osv :)

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 09-02-10 15:40

Har lige lavet en fejl i koden
Kode
print $display_block;

har jeg ændret til
Kode
print $aktie_info;

Men det virker stadig ikke.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-02-10 22:48

hej bisgård
Der gives jo ikke rigtig noget om du får fat i databasen.
har du lavet denne og hvor ligger den henne, er serveren din egen eller lejer du plads?
hvad bruger du til at administrere din database med ?
har den de tabeller den skal have?
er det en MYSQL database?
umiddelbart kan noget af det der skal læse se meget fornuftigt ud.
Hanr selv lavet mange øvelser med disse ting. det er vel ikke alle der skal se hvilke aktier der ligger i denne data base, men har du oprettet test data ??
jeg kunne spørge meget, men fortæl og jeg skal kommentere det
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-02-10 22:53

man plejer at lave selve connecten til database i et php fil forsig selv og så inkludere denne i en læse php fil og videre med en indsætte fil, så plejer man at lave formen til indholdet i html
det var lidt mere spørg
hilsen Steen

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 10-02-10 17:35

Hej Steen

Har lavet sql tabellen, den skulle virke rigtig..
Jeg lejer servers hos One.com
Med hensyn til om alle skal kunne se aktierne. Ja, for det er en liste hvor folk uden for tennisklubben skal kunne købe en aktie.
Jeg har indsat noget data i databasen.

Hilsen
Bisgaard

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 10-02-10 17:48

Hej Steen

Fandt lige fejlen da efter jeg skrev den sidste besked.
I linie 9 : result = mysql_query($sql, $connection)or die (mysql_error());
mangler der et "$". En tåbelig lille tastefejl :)

Du får pointene Steen.

Hilsen
Bisgaard

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 200 point
Dato : 10-02-10 17:49

hej bisgaard
lad mig se den side du bruger, for at give mig et billede af hvad der virker
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : kbisgaard

Dato : 10-02-10 18:31

Tak for hjælpen stone47. :)

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-02-10 09:31

selv tak og tak for point
Det Kan være svært, at se bare hvor der mangler et komma. men et $ burde jeg da have set.
det kan sometider være svært at få disse variabler med fra det ene billede til det andet.
hilsen Steen