/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Barn med på lang rejse
Fra : Palmen
Vist : 687 gange
200 point
Dato : 09-02-10 09:36

Vi overvejer at tage på en rejse til det sydvestlige Kina for at besøge noget af min kones familie, der bor der.

Jeg eller vi er lidt i syv sind mht om vi skal tage af sted. Tvivlen går på min/vores datter. Hun vil til den tid være 3 ½ år.

På den ene side vil jeg/vi gerne af sted – på den anden side synes vi også det er en lang rejse for sådan en lille en.

Jeg/vi kender min datter bedst – det ved jeg godt. Alligevel hører jeg gerne fra input fra andre forældre og deres erfaring med en lang rejse og et lille barn eller bare input fra andre forældre.

På forhånd tak for et svar.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-02-10 09:50

Personligt ville jeg tage afsted.

Vi tager selv med min datter på 9 måneder til Bali om nogle måneder, vi har talt med en masse mennesker, som har rejst med børn fra 6 måneder til 3 år, og det bedste råd de kan give er, at sørge for adspredelse til barnet, for det er en LANG tid at sidde i en flyver.

Visse selskaber giver dig mulighed for gratis at medbringe en autostol, bl.a. Cathay Pacific

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 09-02-10 10:06

Jeg synes børn er gode til at "omstille" sig, så selvfølgelig tager i afsted

Mit det ene barn havde det med at spørge - hvornår er vi der-, inden vi overhovedet var kommet ud af kommunen.

Når vi tog på langfart, sagde vi - du skal ikke spørge, for det varer meget meget længe inden vi er fremme, og det blev accepteret

Vi havde bånd og bøger, dvd film med, (vi har købt sådan en meget lille dvd-afspiller i Harald Nyborg)men det må i nok lige få undersøgt om det også kan lade sig gøre for jer, nogle fly vil ikke have elektronik andre siger ok

Mange gange falder de små børn også i søvn, .........så derfor, glæd jer til rejsen, det skal nok gå

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 09-02-10 10:52

hej. faktisk er det ik så slemt...s så smut bare af sted... ihvertfald er vi igang med de samme overvejelser som jer, og nogle af vores venner var afsted for meget kort tid siden med deres datter på lige knap 4 og en på knap 2 år... gik uden problemer...s og det var først med tog her fra jylland og så til kastrup... men hele turen gik rigtig godt, de havde lavet nogle små gaver til pigerne undervejs på flyveturen, og det var et stort hit, at der lige pludselig lå en pakke, som der var noget god underholdning i...s og så kan man også være heldig at de tager sig en god lur, vores datter bliver køresyg, så vi har fået besked om at give hende lidt transport medicin inden turen, det vil så gøre at hun meget hurtigt falder i søvn, gør børn når de sidder stille, så vores problem er nok hurtigt løst. men et andet godt råd er at holde slik og sodavand på afstand... gør dem trods alt lidt mere aktive... super god tur til jer, håber i får nogle fantastiske oplevelser..s og frygt ik turen, men gør den til noget positivt...s

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 09-02-10 13:24

I 1970 rejste vi til Grønland med 2 børn på henholdsvis et halvt og 5 år, og var der i 4 år.
Vi rejste efterfølgende meget rundt i alt slags vejr med små både i isfyldte og stormfulde farvande, samt i åben slæde efter en på sneskooter, og det gik fint selvom det tit var farligt.
Om de har taget skade? - Ja den ældste er noget af en vågehals idag, og den yngste er mere
til hjemmeliv, med de mindes begge tiden som en god oplevelse.
Så tør i tage risikoen, er det også en del af livet.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-10 14:48

Gå lige hen til doktormanden og få en recept på nogle næsedråber til at hjælpe på trykforskellen ved start og landing.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-02-10 15:01

Kan da godt være en god ide, med næsespray, men et barn på over tre år kan godt lære det nummer med at puste ud af næsen, og så klemme om næsen så luften går op i ørene

Hvis barnet har dræn i ørene (det er der jo rigtigt mange der har) er der overhovedet ikke mulighed for at få propper i ørene.. de har det faktisk nemmere end os uden dræn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-10 16:37

Jow det kan de måske lære, men vi oplever en masse børn som ikke har det rart på flyveturen.
Nogle prøver at lære dem det trick med at puste gennem ørene ope i flyet.......................men det er umuligt når barnet har ondt ad H....til.
Og der er meget langt til Kina med ondt i ørerne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-02-10 16:46

Jamen, hjælper øredråber??

Måske det vil væren en god ide, at øve barnet i at puste ud gennem næsen, forældrene klemmer sådan lige pludselig, så kan barnet lære det inden.. eller hva' med tyggegummi eller bolcher, det var da meget brugt før i tiden

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 09-02-10 18:14

Ja, tyggegummi eller bolcher, har sikkert mindre bivirkninger, og medicinalindustrien tjener faktisk alt for mange penge i forvejen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-02-10 20:33

Tjek op på hvilke vaccinationer der er nødvendige, ikke alle kan gives til så små børn, f.eks japansk hjernebetændelse, så undersøg forholdene i området og vurder om det er en risiko i vil løbe

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 10-02-10 09:07

Tak for svaret Nordsted1 og tak til alle I andre også.