/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Forslugen hund.
Fra : jøjø
Vist : 3324 gange
300 point
Dato : 07-02-10 19:18

Min hund har under seneste gåtur fundet en fuglekugle i grønt plasticnet, og den skyndte sig at æde det hele.

Det bekymrer mig, om plasticnettet kan skade hunden?
Enderne er jo svejset sammen til nogle stive børster.
Kradse hul i tarmen?
Havne i blindtarmen?

Er der noget, jeg kan gøre for at hjælpe nettet godt på vej gennem mave-tarmkanalen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-10 19:25

Hvis hunden ikke "piver" så kommer det ud af naturlig vej.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-02-10 20:29

Jeg havde engang en gravhund, der i et ubevogtet øjeblik åd det meste af en plasticurtepotte....det skete der ikke noget ved.

Men du skal selvfølgelig være obs på de næste par dage, at hunden spiser og drikker normalt, og at den kommer af med det igen i den anden ende. Så vil du sikkert også se nettet i efterladenskaberne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-02-10 21:03

Hvor stor er hunden?
En stor hund kan æde sokker og karklude uden at få forstoppelse (egen erfaring )

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 300 point
Dato : 07-02-10 21:24

Jeg TROR ikke der sker noget.
Men vær selvfølgelig opmærksom på om hunden får det dårligt!
Den ene af mine havde engang tygget en cola dåse i stykker. Uden at skære sig! Nogle gange skal man holde lidt ekstra med de kære små

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-02-10 22:39

Du kunne jo ringe til din dyrlæge og spørge, det plejer ikke at koste noget. Jeg ville også holde øje med hunden, især om den har normal afføring og om den spiser normalt.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 07-02-10 22:44

Det kan være svært at vurdere på om den vil have sin mad. Det er normalt at de fleste hunde, helt af sig selv, faster en dag indimellem. Specielt hvis de har spist noget de ikke burde.

Dem der bor på landet bør kunne genkende situationen hvor det nærmest er umuligt at få sin hund til at holde op med at æde afføring fra heste, kalve, grise, et råddent æg fra hønsegården m.m..
Det ligger i hundens natur og indimellen æder de sgu noget de ikke burde have gjort.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 08-02-10 06:10

Sigurd æder balloner når han har knaldet dem. Jeg ved godt at der ikke er de der svejsninger på og de burde også erstattes af anden materialer, da et dyr i naturen kan gøre det samme som din hund. Jeg så engang en Labrador sluge og jeg siger sluge en død skildpadde på størrelse med en mandehånd den fik heller ikke ondt i maven. Som skrevet, se hvad der sker.

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 08-02-10 23:23

Tak for alle svarene.

Det gik heldigvis godt.
Nettet kom ud af naturlig vej.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-02-10 23:33

Dejligt at høre