/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Min indspillede lyd "takker"
Fra : Ritt
Vist : 244 gange
10 point
Dato : 27-04-03 17:51

For første gang forsøger jeg at indspille lyd fra casettebånd. Resultatet bliver kun tak-tak-tak-tak-osv.(ca. 2 tak i sekundet). Man kan slet ikke høre originallyden.
Jeg bruger programmet Audacity, men problemet er det samme med windowsindspilleren.
Musikken der skal indspilles kommer fint ud gennem højtalerne, og problemet er det samme hvis jeg indspiller i mikrofon.
Line in - aux. - mic. er tændte og skruet op.
Jeg har foretaget mange forsøg, men ak.
Har du et godt forslag, så skriv. Jeg giver kun 10 point, da jeg er ny og kun har 20 ialt.
Hilsen Ritt

Kommentar
Fra : na12

Dato : 05-06-03 19:25

Jeg tror det er et program der ikke due. prøv nogle andre programmer Feks. Audiograbber. eller MusicMatch. dem har jeg aldrig haft nogle problemmer med. det tror jeg at ville kunne løse det, i sær når du kan hører det fint i højtaleren ellers. Der er et program i windows som du også kan prøve med, det heder lydoptager vis den virker så er det, det andet program, men lydoptager optager ikke i rat god kvalitet.

Kommentar
Fra : Ritt

Dato : 09-06-03 10:52

Tak til na12 for dit bud.
Jeg har prøvet windowsindspilleren med samme resultat.
I mellemtiden har jeg så forsøgt mig på en anden pc, med bedre held.
Så jeg er kommet til den konklution, at det er mit lydkort der må være defekt.