/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Blod i lunge
Fra : Nordsted1
Vist : 1371 gange
50 point
Dato : 01-02-10 16:30

Er der nogen her på kandu, der har hørt om blod i en lunge,(ca 1 L) og hvad der kan have forårsaget det?

Og hvad kan der gøres?

Accepteret svar
Fra : Krummen

Modtaget 60 point
Dato : 01-02-10 16:33

Citat
Og hvad kan der gøres
Overlad du det til fagkundskaben. Det er vist uden for dit domæne. Men vent ikke for længe med at søge hjælp, for det er vores lunger ikke beregnet til. Risikere sgu da at drukne

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 01-02-10 17:35

Min far hostede meget blod op i en periode, og lægen sagde det var fordi han havde været forkølet+hans astma og bronkitis -al det hosteri kunne irritere luftvejene!!!!!!!! Men det ville min mor ikke tro på, så hun fik ham på sygehuset. Og der var blod i lungen, desværre var der også en cancer der havde bredt sig til halvdelen af lungen.

Jeg håber at der er bedre nyheder til dig, eller den person der har blod i lungen. Men sørg for at få en specialist til at undersøge det, for hvis man er ryger - det var min far - så bliver man ikke taget så alvorligt.

Håber alt godt for den person med dårlig lunge.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-02-10 17:58

Narh... Det er for lidt informationer.

Der er jo masser af grunde til at man kan få blødning i en lunge.
F.eks. et uheld? Et brækket ribben kan lave en skade og give indre blødninger. Skudsår, stiksår..

En alvorlig lungebetændelse kan også give blødning, men det ville jo nok give så mange andre symptomer inden den var nået dertil.
Kraftig hoste og en eller anden form for svaghed i blodårerne ville kunne give en blødning.
TB.
Og selvfølgelig kræft i lungen..

En liter er MEGET..... Forhåbentlig er det da ikke dig selv, Nordsted1?

Hvad der kan gøres er selvfølgelig helt afhængig af årsagen. Men blodet skal selvfølgelig først og fremmest suges ud. Ellers drukner det stakkels menneske.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-02-10 18:01

Ja det har jeg hørt om.
GÅ TIL LÆGE STRAKS.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-02-10 19:22

Nordsted: Jeg har sendt en mail. Vil ikke skrive mere her.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 01-02-10 20:27

Det gør mig ondt at læse, fordi jeg føler mig hjælpeløs.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 01-02-10 20:39

Hvorfor kan jeg ikke sige nogle kloge ord ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-02-10 21:17

Citat
Det gør mig ondt at læse, fordi jeg føler mig hjælpeløs.

Ja, det lyder ikke godt. Men lad os nu lige vente med en uddybning fra nordsted1.

Vi må vide lidt mere om hvorfor Nordsted1 spørger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-10 22:00

Jeg vender tilbage i morgen, og håber jeg kan fortælle noget positivt

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 02-02-10 19:44

Hej

Nu er det så i morgen og jeg håber du har fået nogle positive meldinger ?

Mvh Finn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-02-10 20:55

finnostervig... ting tar' tid... scanning igen idag kl. 13.30.. og endnu intet svar

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-10 20:59

Jeg tænker stadig på jer. Og venter spændt på svar.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 02-02-10 21:06

Ventetid=værstetid

Håber alt godt

malmin

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-10 11:35

Stadig intet nyt, dvs det er der

Det nye består i,at de ikke kan forstå at der er blod i lungen, og heller ikke ved hvad de skal stille op med det

Nu vil tre læger sætte sig sammen og lægge hovederne i blød

Min far er ved at opgive og snakker om, at så kan han lige så godt tage hjem... men det bliver uden min hjælp, det nytter jo ikke noget, når han ikke kan gå mere end et par meter og ikke kan få luft

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-02-10 12:36

De må jo sende ham til en specialist. Hvor svært kan DET være?

Har de ikke tappet blodet ud af lungen? Og givet blodtransfusion? Man har vist ikke så vanvittig godt af at miste en hel liter blod..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-10 12:43

Birgitta,... han er indlagt, så man synes jo at han burde være blandt specialister??

Nej det har de ikke, de troede jo det var vand, og blodet var for grumset til at de kunne få det ud

De ville lige sætte sig samme - men hvornår - ting tager tid (man skal have et godt helbred for at være indlagt, nu snakker de om at han også skal flyttes for 3. gang, bare han ikke kommer i opholdsstuen eller på gangen)

Og så talte de også om, at tage det blodfortyndende medicin fra ham, som han har fået i årevis... men der har vel været en årsag til at han fik det i sin tid

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-10 13:38

Tak for svaret Krummen. Min far bliver scannet igen her i eftermiddag for 3. gang

Egentlig skulle jeg nok have annulleret spørgsmålet, for jeg fik ikke rigtigt noget svar, men det ser ikke godt ud i statestikken det ville ellers have været dejligt med et svar, så kunne jeg give det videre til lægerne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-10 18:00

Min far blev ikke scannet idag alligevel--- de fandt scanningsbillederne fra igår... halleluja hvor det går

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-02-10 01:41

Tak...Tiden sårer alle læger, når døtrene tager over LOOL Pøj pøj med fatter