/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Sætte håndtag på komfur
Fra : Dan38
Vist : 1492 gange
20 point
Dato : 01-02-10 10:47

Hej

Jeg har et Voss GEB108 1 komfur, hvor håndtaget et gået delvist af.
Hvordan kan jeg åbne komfuret, så jeg kan komme ind til skruerne og påsætte håndtaget igen?
Det ser nærmest ud til at være boltet fast. Kan det være rigtigt?

På forhånd tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 20 point
Dato : 01-02-10 12:41

Om det er boltet eller skruet sammen afhænger vel af diameteren på dit øjemål. Først og fremmest skal du have ovnlågen trukket/løftet af, og hvordan, ser ser du i komfurets brugsanvisning. Mon ikke der ved den lejlighed og efter passende afrensning dukker et par Phillips- eller PZD-skruehoveder op, du kan skille inder-og yderlåge med.
Hvis du ikke tager lågen af, risikerer du, at alle lågens enkeltdele drysser fra hinanden, når du begynder at løsne skruer, lander på gulvet og eventuelt baldrer glasset.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Dan38

Dato : 01-02-10 13:24

Hej

Tak for svaret.. Så er brugsforvirringen fundet og lågen fjernet. Det samme er inderglassene her.. Der er dog ikke dukket nogle skruer frem. Der er nogle små runde, som ligner dem, det er sat sammen med. Kan jeg stille noget op der?

Mvh

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 01-02-10 15:24

Hej Das38 !

Hvis du henvender dig på www.hvidevaredele.dk - udfylder mail-formularen med data på dit komfur, og beder om en spring-tegning af lågen på dit komfur, kan vi sende dig en sådan.. - GRATIS vel at mærke.. !!!

Ud fra en spring-tegning kan du måske bedre se hvad det er pbp_et er i færd med at forklare dig..

Hvis IKKE dette er tilfælder er det nok tid at "spørge/ringe til en ven" der har prøvet sådan noget før..

...en god dag til jer alle !

Mvh. Ole Futtrup Brink
www.hvidevaredele.dk

Godkendelse af svar
Fra : Dan38

Dato : 13-03-10 17:40

Så fik jeg langt om længe endelig sat håndtaget på igen igår.

Mange tak for hjælpen begge to, det var helt sikkert ikke gået så let uden jeres hjælp.

Mvh

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-03-10 17:41

Velbekomme