/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Blåbær muffins med cremefyld?
Fra : Axelise
Vist : 2801 gange
200 point
Dato : 31-01-10 15:44

For mange år siden fik jeg i England de lækreste blåbærmuffins med cremefyld (custard).
Dem kunne jeg godt tænke mig at bage selv, men jeg har ikke kunnet finde nogen opskrift på dem.
Er der nogen, der ligger inde med en supergod muffin opskrift og har et bud på, hvilken slags creme, man kan fylde i???
Jeg fandt en engelsk opskrift et sted, hvor der står at man kommer en skefuld creme ned midt i dejen og folder dej ind over cremen, så mon ikke det er muligt at finde ud af?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-01-10 15:59
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-01-10 16:01
Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 31-01-10 16:06

Ja altså......der er jo snesevis af muffins opskrifter på nettet, dem kan jeg også godt selv finde
Men jeg vil helst have en opskrift på blåbær muffins MED cremefyld, for sådan en opskrift har jeg ikke kunnet finde.
Vil også hellere have én af jeres egne afprøvede opskrifter, som I kan garantere er en god opskrift, - og så et bud på HVILKEN creme, man kan komme indeni?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-01-10 16:16

Ja nu hentede jeg så min bagebog.
Der er en opskrift på engelske muffins med creme i.
Den opskrift du plejer at bruge bruger du så.
Creme opskriften lyder som følger :

rør lidt smørcreme af lige dele smør og folurmelis og 1 æggeblomme.
Skær så et lille dybt låg af hver kage og fyld cremen i .
Håber du kan bruge det.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 200 point
Dato : 31-01-10 16:47

Når du nu har smagt dem med custard, må du hellere prøve det.

Her er en engelsk opskrift på custard, der egentlig bare er en vanillecreme lavet af mælk og fløde, vanille, der varmes op til kogepunktet, tages af ilden, og røres sammen med sammenrørte æggeblommer, lidt sukker (castor sugar som står i opskriften er finere sukker, men alm. sukker kan fint bruges) og fint majsmel (maizena, den alm.), og varmes forsigtigt til cremen tykner, UDEN at koge.

Opskrift på engelsk her

http://www.bbc.co.uk/food/recipes/database/realpropercustard_65614.shtml

Det lyder ikke anderledes end en ganske almindelig kagecreme til en linse fx

http://www.kageopskrifter.dk/Smaa%20kager/linser.htm

Custard kan også for de dovne fås på glas i Irma

God fornøjelse, jeg sidder og bliver helt lækkersulten

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 31-01-10 17:03

Hej vagnr, ja nu nærmer vi os noget af det rigtige
Så mangler jeg bare en rigtig god opskrift på saftige blåbær muffins, for sådan én har jeg ikke

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-01-10 17:32

Jeg lavede for første gang blåbærmuffins for et par måneder siden, vi har plantet to blåbærbuske i år, skulle lige smage med egne blåbær, brugte denne opskrift, smagte dejligt (dog uden custard)

http://www.kvalimad.dk/opskrifter/muffin-grundopskrift-og-muffin-metoden

Det med blåbærrene står nederst på siden.

Pu ha, vi skal heldigvis ud at spise om lidt, så jeg ikke skal tænke på kager hele tiden

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-01-10 17:43

Citat
Så mangler jeg bare en rigtig god opskrift på saftige blåbær muffins, for sådan én har jeg ikke

Den har jeg sat ind i det første link

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 31-01-10 19:03

Det er rigtigt, Piaskov, men jeg ville gerne have en opskrift, som nogen havde prøvet selv

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 31-01-10 19:04

Tak for svaret vagnr.
Tak for både creme-opskrift såvel som opskrift på muffins

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-01-10 22:39

Selv tak, Axelise, og god fornøjelse med bageriet